עסק מלוכלך: אתר האופוזיציה הלבנוני "ג'נוביה" פרסם היום (ראשון), תחקיר מקיף על מקורות המימון האפלים של ארגון חיזבאללה בלבנון וחשף את רשת הברחות הסמים שניהל הארגון במטרה לממן את פעולות הטרור שלו. על אף כי העובדה כי במשך שנים שלט חיזבאללה במפעל ייצורו יבוא סמים לישראל, כעת נחשפים המימדים הגלובליים של קרטל הסמים שהקים הארגון. 


האתר ציטט מקור אמריקאי הטוען כי למעלה מ-30% מהכנסות הארגון נובעים מהכנסות מסמים. על פי הדיווחים, רשת הברחות הסמים של חיזבאללה נשענת על סיוע איראני בשילוח ומתמקדת בהספקת סמים למדינות דרום ומרכז אמריקה. הכספים מוסתרים בחשבונות בנק פקטיביים באירופה ומשמשים את הארגון לפעולות טרור.

בדיווח עצמו הובא סיפורו של תושב אקוודור ממוצא לבנוני בשם ראדי זאיטר, שניהל את מבצע הברחת הסמים באקוודור. זאיטר נעצר על ידי המשטרה האקוודורית בשנת 2005 ואף נכלא במדינה, אך מאז שוחרר וחזר לפעול עבור רשת הסמים של חיזבאללה. בשנת 2009 עצרו הרשויות בהולנד 19 בני אדם הקשורים אף הם לרשת הסמים הבין לאומית של חיזבאללה.

בשנת 2011 נחשף כי הלבנוני בעל האזרחות הקולומביאנית, ואליד מוקלד, סייע לארגון ה-FARC המרקסיסטי הקיצוני בקולומביה בייצור והפצה של סמים על מנת לממן את פעולותיו. שיתוף הפעולה הניב רווחים נאים גם עבור החיזבאללה, כך דיווח אתר ג'נוביה.

בשנה שעברה העביר הסנאט האמריקאי החלטה להקפיא את נכסיהם ולעצור את פעולותיהם בארצות הברית של מספר חברות לבנוניות שנחשדו כשותפות עסקיות לקרטל הסמים של חיזבאללה. כמו כן הוקפאו נכסיהם של ארבעה אזרחים לבנוניים המתגוררים בגרמניה החשודים כי פעלו כחלק ממערך הלבנת ההון של הארגון.