ארגון דאעש ספג מכה נוספת במלחמתו נגד ארצות הברית ובעלות בריתה. מטוסי כוחות הקואליציה חיסלו בהפצצה אווירית את מפקד מחוז תל עפר בצפון עיראק, עמר מוסטאפה אל-זאקיה. סוכנות הידיעות הכורדית בצפון סוריה, שציטטה מקור בכיר במשטרה של ארגון דאעש, דיווחה כי המתקפה בוצעה על שיירה של הארגון וכי אל-זאקיה, נהרג יחד עם שמונה מאנשיו. 

על פי הדיווח, החיסול הוא שיאו של מבצע של שירותי המודיעין של הממשלה הכורדית בצפון עיראק, הנמצאת במלחמה עם הארגון מאז קיץ 2014 ומשתפת פעולה עם כוחות הקואליציה האמריקאית. 
המקורות הכורדים מוסרים כי אל-זאקיה היה בדרכו מהעיר תל עפר הנמצאת תחת פיקודו כדי לסייע בלחימה בעיר ראמדי, שרובה נכבשה מידי הארגון ע"י צבא עיראק. 

אל-זאקיה מונה לתפקידו רק חודשיים לאחר שקודמו בתפקיד, עלי חסן אל-עפרי, חוסל באופן דומה על ידי חיל האוויר האמריקאי בשעה שנהרג יחד עם אחד מסגניו של ראש ארגון דאעש, אבו באכר אל-בגדדי.
העיר תל עפר המעוז השני בגודלו של ארגון דאעש בצפון עיראק והוא מחבר בין האזורים שבשליטת הארגון בצפון עיראק לאלו הנמצאים מעבר לגבול בצפון מזרח סוריה. בשל ריחוקו מיתר מעוזי הארגון ובשל הצורך של כוחות דאעש לנוע בשיירות גדולות הפכה תל עפר ליעד מועדף לתקיפות של מטוסי הקואליציה על אנשי הארגון. 

מוקדם יותר היום נודע כי אנשי ארגון דאעש ערכו פשיטה על משרד המיסוי של הארגון ועצרו את ראש זרוע המס של הארגון במוסול באשמת מעילה בכספי הארגון. הבכיר, סלאח אחמד אל ג'אבורי, חוסל במקום. על פי דיווחים מקומיים עולה כי הפעולה הייתה ככל הנראה עצמאית ומעידה על קרעים בהנהגת הארגון בעיר. תומכי הארגון ברשת כינו את ההוצאה להורג "לא רשמית" והארגון לא הגיב על הנושא בכלי התקשורת הרשמיים שלו.