גוגל מצטרפת למערכה הגלובלית נגד ארגון דאעש. על פי תוכניתה החדשה של ענקית האינטרנט האמריקאית, חיפושים שעשויים לשרת מתגייסים חדשים או מועמדים לרדיקליזציה יופנו קודם לעמודים שמטרתם לחנך ולהסביר נגד תפיסת העולם של הארגון. 

במאמר שפרסם ה"דיילי סטאר" הבריטי מופיעים דבריו של ד"ר אנטוני האוס, יושב ראש מערכת התקשורת של ענקית מנועי החיפוש, כשהוא אומר: "חיפושים מפוקפקים יופנו למודעות של ארגוני צדקה של קבוצות המתנגדות לארגוני טרור".
המאמץ מצטרף לנסיונות של ממשלות בעולם לקדם מה שהן מכנות "נרטיבים נגדיים" שאמורים להתמודד עם מערך התעמולה המשומן של ארגון דאעש ברשת, הכולל מגזין אלקטרוני, עלוני הסברה וסרטוני הווידאו המצמררים של הארגון

גוגל מקווה כי התוכנית שהשיקה תעודד מוסלמים מתונים לדחות את האידיאולוגיה הטרוריסטית של הארגון. ד"ר האוס אמר לתקשורת הבריטית כי החברה הסירה במהלך שנת 2014 למעלה מ-14 מיליון סרטונים מערוץ הווידאו שלה, יוטיוב, משום שהכילו תוכן המעודד טרור.  
גם הרשת החברתית טוויטר לוקחת חלק במאמץ להתמודד עם התעמולה של הארגון. מנהל המדיניות הציבורית בטוויטר, ניק פינקלס, העיד בפני הוועדה לענייני פנים בארצות הברית. 
 
פינקלס העיד כי הרשת החברתית הסירה אלפי חשבונות שהפיצו עמדות קיצוניות במהלך השנה האחרונה. פינקלס אף העיד כי למעלה מ-100 חשבונות בטוויטר משמשים כמקורות מודיעין עבור ארגוני הביון.

בתוך כך, ארגון דאעש ספג מכה נוספת במלחמתו נגד ארצות הברית ובעלות בריתה. מטוסי כוחות הקואליציה חיסלו בהפצצה אווירית את מפקד מחוז תל עפר בצפון עיראק, עמר מוסטאפה אל-זאקיה. סוכנות הידיעות הכורדית בצפון סוריה, שציטטה מקור בכיר במשטרה של ארגון דאעש, דיווחה כי המתקפה בוצעה על שיירה של הארגון וכי אל-זאקיה, נהרג יחד עם שמונה מאנשיו. 
 
על פי הדיווח, החיסול הוא שיאו של מבצע של שירותי המודיעין של הממשלה הכורדית בצפון עיראק, הנמצאת במלחמה עם הארגון מאז קיץ 2014 ומשתפת פעולה עם כוחות הקואליציה האמריקאית.