לכולנו יש רגעים שבהם אנחנו רוצים שהאדמה תבלע אותנו. אבל זה לא מה שהרגישה משפחה בפרו, כשכמעט נבלעו לחלוטין בבולען ענק כשהם עדיין בתוך המכונית.

התמונות מדהימות: רואים את הבור הענק בכביש בראשי לנגד עיניהם של צופים המומים. בתמונות נראית המכונית כשהיא כמעט אנכית לאחר שנפלה לבור והנוסעים המפוחדים צורחים מאימה.

למרבה המזל, אורלנדה ברטולו (34), מאריסול מרסדס גוטיירז (31) ובתם בת השנתיים הצליחו להימלט ללא פגע.


בולען בעומק של שלושה מטרים

האירוע מצטרף לשורת מקרים שהתרחשו בארצות הברית בשנה האחרונה, ובהם בולען שנפער סמוך לבית מגורים בפלורידה והביא לנזק ברכוש, כשמכונית נפלה לעומק של כעשרה מטרים.

במרץ 2015, אוטובוס נפל דרך בולען שנפער בכביש בברזיל ביום שני, ואז נסחף במי שיטפונות, כך נראה בסרטון שפורסם ברשתות התקשורת בעולם. רגעים ספורים לפני שטבע, האוטובוס פונה לחלוטין מנוסעים ואיש מהם לא נפגע. הנוסעים נראו צופים המומים ממרחק במתרחש ובאוטובוס שבו נסעו - שוקע למעמקים.


חודש לפני כן, גבר ואשה שירדו מאוטובוס בדרום קוריאה, לא ציפו למצוא את עצמם בתוך בולען בעומק של שלושה מטרים. בעודם צועדים באמצע הרחוב, לפתע המדרכה קרסה מתחת לרגליהם ובאופן מפתיע הם יצאו עם פציעות קלות בלבד.
 

בור באדמה


באוגוסט 2013, עשרות בני אדם פונו בדחיפות מאתר נופש בפלורידה, הסמוך לפארק דיסניוורלד, לאחר ששני בניינים במקום קרסו חלקית אל תוך בולען ברוחב של כ-18 מטרים שנפער בקרקע. לא דווח על נפגעים בתקרית, אך נגרם נזק למבנים. "האורחים שמעו את הבניין קורס ונמלטו החוצה", סיפר אחד מעובדי האתר, הממוקם בעיירה קלרמונט. "חלונות נשברו בכל מקום", העיד עד ראייה אחר. "אישה אחת היתה בדיוק באמבטיה, והאמבטיה החלה לרחף. היא פשוט תפסה זוג מכנסיים קצרים ויצאה".
אורחת אחרת סיפרה שזוג הורים לתינוק ששהו במקום, נאלצו לפרוץ החוצה דרך חלון חדרם, לאחר שדלת הכניסה נחסמה. "זו היתה החוויה הסוריאליסטית ביותר שיכולתי לדמיין", לדבריה. אורחי אתר הנופש, כ-35 במספר, הזעיקו עזרה עוד בטרם נפער הבור באדמה, ודיווחו כי הם שומעים רעשים חזקים וכי חלונות המבנים מתנפצים. כוחות החירום שהגיעו למקום הספיקו לפנותם עוד לפני שקרס הבניין הראשון.