נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, גרם להרבה הרמת גבות בעקבות הגעתו לפרויקט דיור ציבורי, על לא פחות מארבעה קילומטרים של שטיח אדום שנפרש במיוחד עבור השיירה הנשיאותית שלו. תחנת טלוויזיה מקומית שידרה את תצוגת העושר המפוארת, בה נראים כבישים ציבוריים רבים מכוסים בשטיח האדום. כל זאת כשהנשיא ביקר בפרבר בקהיר לרגל פתיחת יחידות דיור עבור התושבים באזורים העניים ביותר בעיר.



מלכוד א-סיסי: קשרי ישראל מצרים מסייעים אך גם מכשילים


הלעג לשטיח האדום התפשט במהירות, תחילה בטוויטר ואז ברשתות האחרות כאשר האירוע צבר הרבה מאוד הערות ביקורתיות. "השטיח האדום שהמכונית נסעה עליה היה יכול להספיק לאטום את כל החורים בגשרים הרעועים", כתב משתמש אחד.



ארבעת קילומטרים של השטיח האדום על רוחב של שמונה מטרים שווים ל-32,000 מ"ר. ההערכה היא שעלות השטיח הסתכם ב-1.6 מיליון לירות מצריות, אמר עורך הדין גמאל עיד בטוויטר.



המקומון אל-מקאל דיווח על הגעת הפמלייה של הנשיא על השטיח האדום בעמוד הראשון. "איך יכול הנשיא לבקש מאיתנו להדק את החגורה בעוד השטיח האדום מעידה על מציאות אחרת לגמרי?" נכתב בכותרת.



א-סיסי, שהדיח את הנשיא לשעבר מוחמד מורסי ב-2013 וזאת לאחר מחאות המוניות, לא הצליח עד כה לייצב את הכלכלה הנכשלת של המדינה, וההערכה היא כי יותר מרבע מהאוכלוסיה במצרים כיום חיה מתחת לקו העוני.