התקיפות הרוסיות בסוריה הופכות את המצב במדינה מרע לגרוע", כך אמר היום (שלישי) נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק. לדבריו, הסיוע של הקרמלין לנשיא סוריה בשאר אסד מחליש את האופוזיציה המתונה וגורמות לגלים חדשים של פליטים להימלט לכיוון אירופה. 



טוסק הוסיף, כי כתוצאה ישירה שהפעולות הצבאיות של מוסקבה, משטרו הרצחני של אסד תופס תאוצה ואנשי האופוזיציה המתונים מאבדים אחיזה.



בתגובה נמסר מהקרמלין, ש"אין כל ראיה אמינה" שאזרחים בסוריה מתים כתוצאה מההפצצות של המטוסים הרוסיים בסוריה. הדברים באו בעקבות הביקורת של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שאמרה כי התקיפות גורמות לסבל בקרב האוכלוסייה האזרחית.



מונזר מקחוס, חבר האופוזיציה בסוריה, קרא לרוסיה להפסיק את ההפצצות כתנאי למו"מ בין האופוזיציה לממשלה הסורית, כך דווח בסוכנות הידיעות אינטרפקס. 
"המבצע הצבאי של רוסיה מסבך את העניינים", אמר מקחוס. "אם ההפצצות יימשכו, קשה לראות כיצד תהליך המו"מ ימשיך". 

בתוך כך, האו"ם קרא לטורקיה לפתוח את גבולותיה ולאפשר לאלפי הפליטים הנמלטים מחלב להיכנס אליה, בהתאם למחויבויות הבינלאומיות. וויליאם ספינדלר, דובר סוכנות האו"ם לפליטים, אמר כי הם מבינים את הדאגה של הרשויות הטורקיות, לקבל המוני פליטים, לאחר שכבר הכניסה לשטחה יותר מ-2.5 מליון פליטים סוריים.