נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, תקף היום (רביעי) בחריפות את ארצות-הברית, זאת על רקע תמיכתה במורדים הכורדים בסוריה. ארדואן נזף בממשל בוושינגטון, וטען כי חוסר ההבנה שלו את טבע הקבוצה גרר את האזור ל"ים של דם". ההתקפה של ארדואן באה בעקבות תסכול הולך וגובר באנקרה על האופן בו המערב תומך בקבוצות הכורדיות בסוריה, תוך חימוש שלהם.



טורקיה רואה במפלגה הכורדית בסוריה כח טרור הקשור לארגון הכורדי האלים PKK, אשר מבצע תקיפות בטורקיה בדרישה להקמת אוטונומיה על חלק מהטריטוריה שלה. מוקדם יותר השבוע אמר שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, כי הממשל האמריקאי לא רואה במפלגה הכורדית בסוריה ארגון טרור. בעקבות האמירה זימנה טורקיה את השגריר האמריקאי לשיחה. 

למתח מצטבר זה התווסף היום מותו של חייל טורקי בחילופי אש נגד מורדים כורדים, בגבול סוריה, כשחייל נוסף נפצע באירוע. כל זאת הוביל את ארדואן לשאת ניאום קשה נגד הממשל האמריקאי: "האם אתם בצד שלנו, או בצד של טרוריסטים?", אמר ארדואן בנאומו, שנישא בפני קצינים באנקרה. הוא הוסיף שחוסר היכולת של ארצות הברית להבין את הטבע של קבוצות המורדים הכורדים גרם ל"ים של דם", ויצר בעיות ביטחון לטורקיה. "המשבר בסוריה הפך לבעיית ביטחון-פנים לטורקיה. צריך להקשיב להצעות שלנו לפתרון", אמר ארדואן. 

בנוסף להתקוממות הכורדית ולמדינה האסלאמית, טורקיה נלאצת להתמודד עם זרם של יותר מ-2.5 מיליון פליטים שהגיעו למדינה מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה. ארדואן טען בנאומו כי טורקיה הוציאה כבר 10 מיליארד דולר על משבר הפליטים, בעוד האו"ם השקיע בעניין פחות מחצי מיליארד. בשבוע שעבר הודיעו הרשויות כי יקלטו עוד עשרות אלפים שיגיעו.