המעצמות הגדולות הסכימו הלילה (שישי) על "הפסקת העוינות" בסוריה, הסכם שיכנס לתוקף בעוד שבוע ויאפשר גישה מהירה לסיוע הומניטרי בערים הסוריות הנצורות, אך לא הצליח להשיג הפסקת אש מוחלטת בין כוחות אסד בתמיכת רוסיה והכוחות המורדים.

אחרי שיחות מרתוניות במינכן, המעצמות ובהן ארה"ב, רוסיה ויותר מתריסר מדינות נוספות, אישרו מחדש את מחויבותן לשינוי פוליטי בסוריה ברגע שהתנאים בשטח ישתפרו. מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי הכריז על ההסכם במסיבת עיתונאים לצד מקבילו הרוסי סרגיי לברוב ושליח סוריה לאו"ם סטפן דה מיסטורה.
"אני שמח לומר כי היום במינכן אנחנו מאמינים כי השגנו התקדמות בחזית ההומניטרית ובחזית של הפסקת העוינות. בשתי החזיתות הללו, להתקדמות יש את הפוטנציאל, אם תיושם במלואה, והיא מסוגלת לשנות את חיי היומיום של העם הסורי", אמר קרי.

שנית, הסכמנו על הפסקת העוינות ברחבי המדינה בתוך שבוע. זה יעד שאפתני, אבל כולם נחושים לנוע במהירות האפשרית על מנת לנסות ולהשיג זאת. זה חל על כל הצדדים הנלחמים בסוריה פרט לארגוני הטרור דאעש וג'בהת אל-נוסרה", אמר קרי.
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר במסיבת העיתונאים כי רוסיה לא תעצור את ההתקפות מהאוויר בסוריה, והסביר כי הפסקת העוינות לא חלה על ארגון המדינה האסלאמית ועל אל-נוסרה, המקושרת לאל-קעידה.
לברוב הטיל את האחריות על האופוזיציה הסורית ואמר כי עליה לעמוד בהתחייבויותיה ולאפשר גישה של גורמים הומניטריים לאזורים בשליטתה.
שיחות השלום הראשונות מזה שנתיים בין הצדדים הנלחמים בסוריה קרסו בשבוע שעבר לפני שהחלו, נוכח המתקפה של כוחות אסד נגד כוחות האופוזיציה, אחת מהגדולות ביותר והקטלנית ביותר בחמש השנים האחרונות. קרי וגם לברוב הסכימו כי יש לחדש את השיחות במהירות בז'נבה.