נתונים מדאיגים: דוח חדש שפרסם הפנטגון במהלך סוף השבוע, מצביע על כך שקוריאה הצפונית "מחויבת לפיתוח טיל ארוך-טווח בעל נשק גרעיני וכי היא מסוגלת להוות איום ישיר על ארצות הברית".



הדוח בא לעדכן את הקונגרס באופן קבוע על המצב ושינוי היכולות הצבאיות של קוריאה הצפונית. הדוח נכתב לפני שיגור הטיל הבליסטי של פיונגיאנג שנשא לוויין וזה מדגיש את מסירותו של המשטר לאגור נשק ולהגדיל את כוחו הצבאי. עוד עולה מהדוח כי כוחות המבצעים המיוחדים של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און "מאומנים ברמה הגבוהה ביותר, מאובזרים ובעלי מוטיבציה גבוהה". הפנטגון ציין כי עוצבות המבצע הגדולות של המדינה "מיועדות לפעולות התקפיות מהירות, כולל הגנה פנימית מפני התקפות חוץ". כוחות המבצעים המיוחדים של המדינה "פועלים ביחידות מיוחדות, כולל סיורים מוטסים בשטחי אויב ואנשי קומנדו מומחים" נכתב בדוח.



מזכיר ההגנה של ארצות הברית, אשטון קרטר הביע חשש בשבוע שעבר לגבי המוכנות הצבאית של קוריאה הצפונית: "בכל יום ויום אנו צופים בגבול המפורז בין הקוריאות" והוסיף כי ישנם כ-27 אלף חיילים של צבא ארצות הברית המוצבים בקוריאה הדרומית. בתוך כך, בעדותו האחרונה בקונגרס, ראש הסי.אי.אי, ג'ון ברנן, התייחס למנהיג ג'ונג-און ואמר כי הוא מעוניין להוכיח את יכולת הטיל הבליסטי הגרעיני הבין-יבשתי שלו לעולם. "הוא רוצה להציג בכך דרך להפגין את כוחו וגם להראות את השגשוג שלו", הוא אמר.



בארה"ב מודאגים


ארצות הברית מודאגת כי קוריאה הצפונית תוכל בסופו של דבר לשים ראש נפץ גרעיני על טיל ארוך טווח. "ההערכה, לפחות מנקודת המבט שלי, היא שהוא פיתח גם יכולת גרעינית, כמו גם בפיתוח יכולת טילים בליסטיים זו, כך שהוא יכול להוכיח שהוא הגיע הרבה מעבר לחצי האי הקוריאני", ברנן אמר לקונגרס .



הדוח גם מציין כי המדינה ממשיכה לעבוד על טיל ארוך-טווח, שנקרא KN-08, שיכול לתת לקוריאה הצפונית את היכולת לתקוף את ארצות הברית עם משגר ​​נייד שהלוויינים יתקשו לעקוב אחריו.



כזכור, בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה המדינה בחודש שעבר וכן בשל שיגור הטיל הבליסטי, נערך כינוס חירום של מועצת הביטחון ובסיומו פורסמה הודעת גינוי. "ההשקה של קוריאה הצפונית באמצעות טכנולוגיית טילים בליסטיים מייצגת עוד פעולה מערערת ופרובוקטיבית המהווה הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם", אמרה היועצת לביטחון לאומי של ארצות הברית, סוזן רייס. "הטילים והנשק הגרעיני מייצגים איומים קשים על האינטרסים שלנו - ובכלל זה על שלומן של כמה מבעלות בריתנו הקרובות שלנו. אנו מגנים את השיגור היום", הוסיפה רייס.



בתוך כך, השבוע פורסם כי קצין צבאי בקוריאה הצפונית הוצא להורג לאחר שהואשם ב"פלגנות, שימוש לרעה בסמכות ושחיתות". מדובר ברי יונג-גיל, ראש המטה הכללי של צבא קוריאה הצפונית, שמונה לתפקיד בשנת 2013. דיוויד קאנג, פרופסור ליחסים בינלאומיים באוניברסיטת דרום קליפורניה, אמר כי המהלך נראה כמפגן כוח של ג'ונג-און. הוצאתו להורג של גיל-יונג היא האחרונה בשרשרת של הוצאות להורג של בכירים בצבא: "זו דרך נוספת עבור קים ג'ונג און להראות שהוא נמצא בשלטון. הוא עדיין צעיר ועדיין לומד מי נמצא בצד שלו ומי לא", אמר קאנג.