הרבה מזל: טייס קרב אמריקאי נאלץ כמעט לנטוש את מטוסו מעל שטח דאעש, בשל מצב חירום במיכל הדלק של מטוסו בשנה שעברה, תקרית שהייתה עלולה להוביל ללכידתו או הריגתו של הטייס, כך חשף היום (שבת) חיל האוויר האמריקאי מבלי לציין היכן בדיוק האירוע התקיים.



הטייס ניצל מן הצורך לנטוש את מטוסו בשל חשיבה מהירה של צוות המטוס שלבסוף תדלק את המטוס בבסיס חיל האוויר האמריקאי הסמוך. הטייס היה חלק מקבוצת מטוסים אמריקאים שהשתתפו במערכה האווירית של הקואליציה של ארצות הברית נגד דאעש. הבעיה החלה כאשר מטוס ה-F-16 נאלץ להתנתק משאר המטוסים משום  שלא הצליחו לתדלק אותו. לאחר ניסיון תדלוק שני, הוזעק צוות מכלית בשל מצב החירום במיכל הדלק.



"מעל 80% של יכולת הדלק הכוללת שלו נלכדה ולא הייתה שמישה. תקלה שעלולה הייתה לאלץ את הטייס לנטוש את המטוס משום שכל רבע שעה היו חייבים לתדלק אותו", נמסר מחיל האוויר בהודעה לעיתונות.



במקום להשאיר את הטייס כדי לדאוג לעצמו בשטח העוין, צוות המכלית החליט לסטות מהאזור וליווה את המטוס לבסיסו, תוך שהוא מתדלק את המטוס כל 15 דקות, עד להגעה למרחב האווירי של בעלות הברית. "למרות שהם ידעו כי הם מסכנים את עצמם, הם שמו את חייו של טייס ה-F-16 במקום הראשון", אמר סא"ל אריק הלברג, מפקד טייסת תדלוק אווירי 384. "אני בטוח שהם חושבים שזה לא היה עניין גדול, זה בגלל שהם לא רוצים את התהילה או הפרסום".




עד כה ארצות הברית והשותפות הקואליציונית שלה ערכו עשרת אלפים ו-242 אלף תקיפות נגד דאעש בעיראק ובסוריה.