הפרלמנט בדנמרק החליט על ייסוד אות הוקרה חדש שיינתן למאבטח היהודי דן אוזן והבמאי השוודי פין נורגאארד. השניים נרצחו בפיגוע הכפול בקופנהגן בפברואר 2015. האות יוענק לאזרחים שהפגינו ויפגינו גבורה וסיכון חיים בעת סיכול התקפות טרור, בין אם מתו ובין אם נותרו בחיים.



בהחלטת הפרלמנט נאמר כי אוזן ונורגאארד, שנרצחו על ידי המחבל הפלסטיני עומאר אל־חוסיין ב־14 בפברואר אשתקד, הם שני האישים הראשונים שמקבלים את הפרס על "ביצוע מעשי גבורה יוצאים מן הכלל", בטקס שנערך בכריסטיאנסבורג, בניין הפרלמנט הדני.



אוזן המנוח חסם בגופו את המחבל, שניסה לחדור למרכז התרבות קרוטנדן, שבו נערכה מסיבת בת מצווה המונית ל־70 נערות יהודיות. מועד הטקסים להענקת האות לאנשים מסוג זה ייקבע לפי תאריכים בעלי משמעות או ביום שנה לאירוע טראגי בדנמרק. משפחות הקורבנות יקבלו פסל קטן עם כיתוב זיכרון, ובמקביל לוח זיכרון עם שם הנרצחים יוצב בפרלמנט הדני. כמו כן, סכום של 200 אלף קרונות נתרם לקרן צדקה בשם הקורבן.



"לעולם לא נוכל לגמול על המתנה ועל ההקרבה שהם העניקו לנו", אמרה יו"ר הפרלמנט, פיה קהרסגאארד, בטקס הזיכרון שנערך ביום ראשון השבוע. "אבל לפחות אנחנו יכולים לספר את הסיפור שלהם, כך שהם לעולם לא יישכחו"