מקרה מזעזע באנגליה: חברת הביטוח מסרבת לשלם למשפחתה של אשה שנהרגה בעודה בהריון בתאונת דרכים, משום שהנהג לא שמר את המכונית איתה ביצע את התאונה במוסך.



שמאס רחמן, בן 23, היה כלוא במשך 12 חודשים בשל גרימת מוות בנהיגה רשלנית לאחר שבתאונה הקטלנית שביצע הוא פגע בטהאירה פרווין, בת 30 מברמינגהאם. רחמן לווה מכונית ב.מ.וו. מסדרה 3 של ידיד שלו, בעל עסק להשכרת רכב. בגזר הדין בבית המשפט "קראון בירמינגהאם", אמר רחמן שהרכב היה מבוטח אך חברת הביטוח התנגדה לכך והסירה את אחריותה משום שלטענתה, בעל הרכב לא שמר את המכונית במוסך במהלך הלילה - כפי שנקבע בפוליסה.



פרווין, הייתה אם לשני ילדים וביום התאונה היא לקחה את בתה ליום הראשון שלה בגן הילדים כאשר היא נדרסה כשהייתה על המדרכה. חוץ מפרווין, אישה נוספת ושני ילדיה הקטנים נפגעו גם הם בתאונה שאירעה בספטמבר 2013.



רחמן בדרך כלל נהג ברכב חכם אך לווה את הרכב מחברו משום שהתכוון לנסוע לחתונה של בני משפחה בלונדון. בעלה של פרווין, זובייר חוסיין אמר: "כאשר החיים שלה נלקחו ממנה זה הוביל לוואקום עצום שקשה למלא, במיוחד במקרה זה". עוד הוא אמר: "הילדים שלי תמיד יישאו את הנטל הפסיכולוגי של הטרגדיה הנוראית הזאת".



בית המשפט בבירמינגהאם שמע כי המכונית בה נהג רחמן, נכשלה במבחן משרד תחבורה משום שמערכת בקרת היציבות הדינמית שלה הייתה לקויה. בית המשפט אמר כי בשל כך הנהג היה צריך "להיות זהיר יותר מבחינת המהירות". רחמן הבחין בנורית האזהרה ברכב שהתריעה על הבעיה במערכת בקרת היציבות, אבל התעלם ממנה, נאמר בבית המשפט. רחמן גם הודה בנהיגה מעל המהירות המותרת ובסופו של דבר נכלא ל-12 חודשים.



השופט פרנסיס לרד תיאר את ההשלכות של התאונה כקטסטרופליות ואמר כי ההשפעה על המשפחות הייתה הרסנית. הוא הוסיף: "זה מעבר לכל דמיון איך משפחות יכולות להתמודד עם אסון כזה".