טרור איראני גם בשחקים? שלטונות הפיליפינים גילו תוכנית של משמרות המהפכה האיראניים לחטיפה ופיצוץ מטוס נוסעים סעודי. כך חושף העיתון "מנילה טיימס". בדיווח נאמר, כי לעיתון הגיעו מסמכים סודיים שחושפים, כי צוות התכנון והביצוע כלל עשרה אישים, בהם שישה תימנים, אשר יצאו מטהרן בטיסות נפרדות לטורקיה ומשם הגיעו למדינות רבות בדרום מזרח אסיה. על פי התוכנית, הצוות היה אמור לבצע את מזימת הטרור שנשלח אליה במטוס סעודי באחת משלוש המדינות האסייתיות: מלזיה, אינדונזיה או הפיליפינים.



מקורות מסרו לעיתון, כי רשות ההגירה הפיליפינית יודעת את זהותם של ששת האזרחים התימנים. בנוסף, שגרירות סעודיה במנילה ביקשה מכוחות הביטחון ברשות שדות התעופה הבינלאומי בבירה, להתקין מנגנוני בידוק מיוחדים, וגם לערוך בידוק ביטחוני קפדני על נוסעים במטוסים סעודים. הבקשה הועברה בתחילת חודש פברואר לכל הגורמים האחראים בשדות התעופה במדינה האסייתית.



דובר רשות שדות התעופה הסעודי, עבד א-רחמן אל-פהד, אמר לעיתון הלונדוני "אל-חיאת", כי "חברת 'סעודיה' לחלוטין לא מקלה ראש בנוגע לביטחון המטוסים". מבלי לאשר או להכחיש את הידיעה, הוא הוסיף כי "חילופי מידע בין מנגנוני האבטחה בשדות התעופה ברחבי העולם, הם חלק מסידורי הביטחון המקדימים, מאחר ואבטחת המטוסים זו אחריות בינלאומית".



העימות בין איראן לערב הסעודית החל כבר בשנה שעברה בעקבות התיכה של טהרן במורדים החות'ים בתימן, שסעודיה יצאה למלחמה מולם. ריאד סירבה לא נענתה לשיחתה של איראן בנוגע להפסקת האש ולהחל בשיחות מו"מ בתימן. מאוחר יותר אמר שר החוץ הסעודי, עאדל אל ג'ובייר כי ארצו לא תעמוד מנגד בזמן שאיראן מתערבת בנעשה באזור.



בתחילת ינואר, לאחר שהממלכה הוציאה להורג את נימר א נימר, מנהיג שיעי בכיר שמתח ביקורת על בית המלוכה. בעקבות זאת, פרצו מהומות בטהרן והצתת הגרירות שהובילה לפינוי דיפלומטים סעודיים מהמדינה. מואחר יותר הודיעה ערב הסעודית על ניתוק היחסים אם טהרן ועל הפסקת הטיסות והמסחר עם הרפובליקה האסלאמית.



מספר ימים לאחר מכן תקף שר המשפטים האיראני, סאדק אמולי לאריג'אני, את ערב הסעודית ואמר כי הפכה למשרתת של הציונים ושל אמריקה".