ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר היום (חמישי) בתגובה לדבריו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, שטען כי הזדעזע מהמצב במזרח ירושלים: "בריטניה היא חברה טובה וחשובה של ישראל וירושלים, אך קמרון טועה בשל חוסר הכרות של העובדות והמציאות בשטח".



ברקת הוסיף ואמר "מאיזו בנייה הוא מזועזע במזרח העיר - של בתי הספר הכי חדשים ומתקדמים שאנחנו בונים שם? מהכבישים החדשים שאנחנו סוללים שם? מטיפות החלב והמרכזים הקהילתיים שהקמנו? איפה בדיוק משקיעים כך, ברשות הפלסטינית? בסוריה? בעיראק? מצבם של תושבי מזרח העיר טוב היום בהרבה מכל המדינות הסובבות אותנו, וודאי מאשר בזמן המנדט הבריטי בארץ".



לדברי ברקת הוא ממליץ לבריטניה לאמץ את המודל של העיר המאוחדת, אותו גם רוב בקרב תושביה הערבים מעדיפים, "כפי שעולה מהסקרים הבינלאומיים שבוצעו בעיר לאחרונה", הדגיש ברקת.



כדי להמחיש את הדברים הזמין ברקת את קמרון לבקר עמו בירושלים. "הוא מוזמן לסיור איתי לראות את צמצמום הפערים במזרח ירושלים ולקדם יחד איתנו חיבורים, פיתוח ושיתוף פעולה אזורי במקום להציב חומות ומחלוקות בליבה של ירושלים".





דיוויד קמרון: "הזדעזעתי מהמצב בשטחים הכבושים במזרח ירושלים"




כזכור, ראש ממשלת בריטניה תקף אתמול את ישראל ואמר המצב במזרח ירושלים מחזק את עמדתו כי ההתנחלויות הן בלתי חוקיות. ראש ממשלת בריטניה אמר אמש כי למרות שהוא תומך נלהב של ישראל, הוא הופתע והזדעזע מהמתרחש במזרח ירושלים, זאת בעת מה שכינה "ביקורים בשטחים הכבושים".



"אני ידוע כחבר טוב של ישראל, אך אני חייב להגיד כי בפעם הראשונה שביקרתי בירושלים וערכתי סיור מעמיק בעיר הנפלאה הזאת, וראיתי את הכתרים שהוצבו באזורים הכבושים במזרח ירושלים, זה זעזע אותי", אמר קמרון לחברי הפרלמנט.



חברת הכנסת ציפי לבני התייחסה לדברי קמרון ואמרה כי "הפקרת המגרש המדיני והיעדר יוזמה מדינית מובילים לזה שנאבד את הגושים ואת המקומות החשובים לנו בירושלים וזה בא מידידנו הטובים ביותר. מדיניות נתניהו לגבי יהודה ושומרון, הכניעה לקיצונים בכל התנחלות מבודדת - היא בגדר 'תפסת מרובה לא תפסת דבר'", אמרה לבני.



כרזות נגד האפרטהייד הישראלי ברכבת התחתית בלונדון. צילום: צילום מסך
כרזות נגד האפרטהייד הישראלי ברכבת התחתית בלונדון. צילום: צילום מסך




קמרון תקף את ישראל שלושה ימים לאחר שארבעה מליון נוסעים בלונדון נחשפו למבצע ענק של תנועת ה-BDS
 כנגד מה שמכונה "האפרטהייד הישראלי". הפעם החליט הארגון שפועל נגד ישראל לפתוח בקמפיין ענק במסגרת שבוע "ישראל היא אפרטהייד". התנועה האנטי ישראלית, אשר במקרה זה יושבת בעיר ברייטון, כיסתה כ-500 קרונות של הרכבת התחתית בבירת בריטניה בכרזות ענק נגד ישראל, כך נטען בחשבון הטוויטר של התנועה ובעיתון "הג'ואיש כרוניקל".

בכרזה אחת נטען כי נשק בריטי משמש לטבח בפלסטינים במהלך מבצע צוק איתן, בכרזה נוספת נאמר שרשת ה-BBC מוטה כלפי ישראל, זאת בניגוד לטענה של
 ישראל כי הרשת מוטה דווקא לטובת הפלסטינים בחלק מדיווחיה. כרזה שלישית מכוונת נגד חברת G4S, שמפעילה בתי כלא בגדה המערבית. הכרזות מאשימות את החברה שהיא מבטיחה את האפרטהייד הישראלי ועושה כל מה שאפשר על מנת לגרוף רווחים.