במרכז התיאום של רוסיה בסוריה נרשמו תשע הפרות של הפסקת האש במהלך 24 השעות האחרונות, כך מדווחות סוכנויות הידיעות של רוסיה. ראש המרכז, סרגיי קורלנקו, הוסיף כי הפסקת העימותים הוסכמו כחלק מהסכם אמריקני-רוסי. הוא הוסיף כי ההפרות של נצירת האש כללו פצצות מרגמה במחוז לטקיה.


מוקדם יותר היום, הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה את עמדת ישראל בעניין הפסקת האש החלקית שהחלה בסוריה: "אנחנו מברכים על המאמצים להשגת הפסקת אש יציבה ארוכת טווח וממשית בסוריה. כל דבר שיעזור להפסיק את הקטל הנורא שם הוא חשוב מבחינה אנושית אבל באותה עת חשוב שיהיה ברור - כל הסדר בסוריה יכלול את הפסקת התוקפנות האיראנית משטח סוריה".

"לא נסכים לאספקת נשק לחיזבאללה מסוריה ללבנון. לא נסכים ליצירת חזית טרור שנייה בגולן. אלה הקווים האדומים של מדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

שלשום נכנסה לתוקף ההפוגה הארוכה הגדולה ביותר במלחמת האזרחים בת חמש השנים בסוריה. הפסקת האש החלה בחצות ביום שישי, אז התקבלו דיווחים כי קווי החזית רגועים. אך בשבת לפי ערוץ הטלוויזיה הממלכתית הסורית, מספר פגזים פגעו באזורי מגורים בעיר הבירה דמשק, וטרם ידוע מי אחראי. עוד דווח על עימותים ברמה נמוכה בין קבוצות מורדים וכוחות ממשלתיים במקומות אחרים.

כוח משימה מיוחד בראשות ארצות הברית ורוסיה ייפגש בג'נבה על מנת לפקח על הפרות ההסכם. הפסקת האש כוללת את כוחות הממשלה וכוחות המורדים אך לא את דאעש ואת חזית אל נוסרה, ארגון טרור המקושר לאל קאעידה. יותר מרבע מליון סורים נהרגו במלחמת האזרחים, ומיליונים נמלטו מבתיהם. 

מעט לפני תחילת ההפסקה, הזהיר ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, את הממשלה הסורית ואת בת בריתה רוסיה, כי "העולם צופה" בהן. רוסיה עצרה התקפות אוויריות מטעמה מאז חצות ביום שישי, על קבוצות שאמרו כי יצייתו לתנאי הפסקת האש, כך אמר בכיר ממשרד החוץ הרוסי בתדרוך עיתונאים במוסקבה. מטוסי קרב רוסים קורקעו ביום הראשון של הפסקת האש כדי להימנע מפגיעה במטרות שגויות, כך אמר הרמטכ"ל הרוסי סרגיי רודסקוי. זאת לאחר שביום שישי ביצעו הרוסים התקפות על המורדים. 

שעות ספורות לאחר תחילת הפסקת האש נערך פיצוץ מכונית והביא למותם של שני אנשים מחוץ לעיר סלאמייה ליד חאמה, כך דיווח הערוץ הסורי הממלכתי. לא ברור מי ביצע את ההתקפות אך הנפגעים הם חיילים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מאז על שתי קבוצות מורדים שלטענתן הותקפו על ידי כוחות ממשלה. 

דובר הקבוצה ג'איש אל איסלאם אמר כי שתי פצצות חבית הוטלו על עמדות הארגון בדרום גוטה, ליד דמשק. עוד התרחשו חילופי אש בין הארגון לחיילי צבא המשטר. "חטיבת החוף הראשונה", חלק מ"הצבא סוריה החופשי", טענה כי שלושה לוחמים מהקבוצה "חטיבת החוף השנייה" נהרגו בהתקפה קרקעית בפרברי לטקיה. לא ניתן היה לאמת את הדברים, וגורם צבאי בסוריה אמר כי הצבא לא ביצע הפרות של הפסקת האש.