הסוף למיאו-שבר המזון: צבא שלם של חתולים, השולט על אי יפני מרוחק, מלקק את שפמו ומגרגר לאחר שקריאה לסיוע באוכל עוררה גל של תרומות מכל רחבי המדינה. האירוע יוצא הדופן התרחש באי הזעיר אאושימה שבדרום יפן,  המפורסם ברחבי העולם כ"אי החתולים". מאכלסים אותו למעלה מ-140 חתולים, שעולים במספרם על תושבי המקום האנושיים ביחס של אחד לשמונה. אורכו של האי כולו הוא פחות משני קילומטרים. 


לאחרונה יצאה קריאה לעזרה מהאי הקטן, לאחר שאספקת המזון לחתולי האי נגמרה. הבקשה הובילה להתגייסות רחבת היקף ויוצאת דופן. כך דווח על ידי "Japan Today". 
"אספקת המזון לחתולים החלה לזרום מכל רחבי יפן", כתב בטוויטר אונו בן ה-59, שיזם את הקריאה לעזרה, "עכשיו יש לנו כל כך הרבה מזון לחתולים שלא נשאר לנו מספיק מקום לאכסן אותו. אנחנו מבקשים להפסיק לשלוח תרומות מזון. החתולים כאן פשוט מאושרים ושבעים". 

אישה מאכילה חתולים באי אאושימה. "גן העדן של החתולים". צילום: רויטרס

יום החתול ביפן, המתקיים ב-22 לפברואר, הגיע עצמו בתזמון מושלם כדי לעורר תשומת לב למשבר. מאות קופסאות של מזון חתולים הגיעו למזח באאושימה, הנמצאת במרחק של כ-30 דקות הפלגה מהאי המרכזי שיקוקו. "תרומות המזון התחילו להגיע כבר באותו היום ובאותו הזמן מכל רחבי יפן", סיפר אונו.
"בעונות האביב והקיץ, התיירים מביאים מזון כדי להאכיל את החתולים, אבל כאשר מזג האויר מתחיל להתקרר והים סוער אין מבקרים באי והחתולים נשארים רעבים.  זהו אי קטן ומסתורי -  ישנם ימים שאין בא ואין הולך בגלל שהים סוער כך כך ואי אפשר לחצות אותו בסירה", המשיך וסיפר.  
אי החתולים היה פעם ביתם של כאלף אנשים, אולם היום נותר כמעט ריק מבני-אדם. חיים בו רק 16 אנשים, רובם פנסיונרים. החתולים הראשונים באי הובאו על מנת להרוג את העכברים שהיו בסירות הדייגים והתרבו מאוד. הם היום אטרקציה שמושכת מבקרים רבים מכל רחבי אסיה ואפילו מאירופה.

גם על הגג. חתולים באי אאושימה. צילום: רויטרס
"זהו גן עדן לחתולים כאן," אמר אונו, שהיה הראשון שצייץ בטוויטר וגם פנה לנשיאת "האגודה להגנת החתול" בבקשה לסייע לחתולים, לאחר שמצא את ארון מזון החתולים שבאי ריק.  

"אין באי עורבים, לא כלבים, לא אופניים ולא מכוניות," אמר אונו. "והחתולים הכי אוהבים לשכב ברחוב או על חוף הים ולהשתזף כל היום. עכשיו, עם בטן מלאה, הם ממשיכים לגרגר בשמחה".