שני שליש מחברי הפרלמנט המצרי החליטו היום (רביעי) להדיח את חבר הפרלמנט תאופיק עוכאשה, על רקע פגישתו עם שגריר ישראל בקהיר. בהדחה תמכו 465 מתוך 595 צירים. עוכאשה הואשם בפגיעה ביחסי המדינה עם המדינות השכנות.
עוכאשה עורר סערה ציבורית גדולה במצרים, לאחר שנפגש בשבוע שעבר בביתו עם השגריר חיים קורן. הוא אף הותקף בנעל על ידי אחד מעמיתיו השבוע.  עוכאשה יוכל להתמודד על מקום בפרלמנט במושב הבא שיחל בעוד כחמש שנים.
עוכאשה, בעל ערוץ הטלוויזיה ״אל-פראעין״, הזמין בשידור חי את חיים קורן לארוחת ערב בביתו בשבוע שעבר. על אף הסכם השלום בין המדינות ושיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק, גורמים מצריים רשמיים נשמרו לאורך השנים מלהפגין אהדה פומבית לישראל.

הפגישה התפרסמה בכלי התקשורת במצרים ועצם קיומה עורר תגובות נזעמות ברחוב המצרי. לאחר הפגישה נערכה אף ישיבה של ועדת האתיקה של הפרלמנט המצרי, שדנה ב"עבירות האתיות" שביצע השדרן בפגישתו עם השגריר. אולם, המוכר בהתבטאויותיו מעוררות המחלוקת במדינה ובעולם הערבי, הבהיר כי הפגישה נעשתה מתוך רצון לשמור על האינטרסים המצריים בלבד וכי עדכן את שירותי המודיעין במדינה לפני שנערכה. הוא אף הוסיף, כי במהלך הפגישה דרש פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.