האם הסכסוך בין רוסיה לטורקיה ממשיך לנפק כותרות? ראש המודיעין הצבאי של רוסיה, גנרל איגור סרגון, נהרג במהלך משימה סודית בביירות בחודש ינואר, כך מדווח היום (חמישי) העיתון הלבנוני אל אחבר. הקרמלין הודיע על מותו של סרגון כבר ב-4 בינואר, אבל טען כי הוא מת במוסקבה לאחר התקף לב. 



סרגון, שמילא תפקיד חשוב בכיבוש חצי האי קרים על ידי רוסיה לפני כשנתיים, מת כשלושה שבועות לאחר שנשלח לסוריה על ידי הנשיא ולדימיר פוטין על מנת לבקש מנשיא סוריה בשאר אסד להתפטר מתפקידו.



מקור דיפלומטי בלונדון ,שצוטט באל אחבר, אמר שסרגון נהרג במשימה סודית מסובכת בה לקחו חלק מספר סוכנויות מודיעין ממדינות ערביות ואחרות במזרח התיכון.



המקור רמז שטורקיה היתה מעורבת בהתנקשות בסרגון, וטען שזה מה שגרם להחלטה של מוסקבה להתעמת עם אנקרה והוביל למתיחות הגוברת בין שתי המדיניות על הגבול בין טורקיה לסוריה. 



בחודש אוקטובר הפילה טורקיה מטוס רוסי בטענה שחדר למרחב האווירי שלה מכיוון סוריה. הנשיא פוטין אף כינה את הצעד כ"דקירה בגב" האומה הרוסית. בעקבות זאת, חלה הידרדרות ביחסים בין שתי המדינות, כשהקרמלין הטיל סנקציות כלכליות על טורקיה, זאת לאחר שהנשיא ארדואן סירב להתנצל על התקרית.