מדינה ללא חשמל: זרם החשמל בסוריה נותק היום (חמישי) מסיבה לא ברורה, כך דווח באמצעי התקשורת של המדינה. "זרם החשמל בסוריה נותק בכל המחוזות", מקור במשרד האנרגיה הסורי מסר לסוכנות הידיעות הרשמית שלה, סאנ"א. 



המקור הוסיף כי עובדי חברת החשמל התחילו לפעול על מנת לקבוע את מקור התקלה המפתיעה שהביאה לניתוק החשמל הפתאומי. לדבריו, פועלים כדי לחדש את זרם החשמל בכל האזורים. ארגון סורי לזכויות אדם מסר כי ניתוק החשמל ברחבי סוריה הוא דבר שהאוכלוסיה התרגלה אליו מאז תחילת מלחמת האזרחים הנמשכת מזה חמש שנים, ובה נהרגו כרבע מליון בני אדם. על פי הדיווח מהארגון, מזה חודשים רבים שאזורים מסויימים במדינה מסתמכים על גנרטורים על מנת לדאוג לאספקת חשמל מקומית.



לאחרונה נכנסה הפסקת האש בסוריה לתוקף, ובאו"ם מביעים אופטימיות לגביה. מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר בתחילת השבוע שנראה כי היא מחזיקה מעמד באופן כללי, אף שנרשמו כמה הפרות. בשיחה לעיתונאים בז'נבה אמר באן: "אני מעוניין להאריך את הפסקת האש מעבר לשבועיים". קודם לכן, הכריז ראש צוות המו"מ של האופוזיציה הסורית שהפסקת האש קרסה עוד בטרם החלה, והאשים בכך את משטרו של אסד, הממשיך לתקוף את כוחות האופוזיציה. לדברי אסעד זועבי "אין שום סימן להכנות לחידוש שיחות השלום בז'נבה".