השנה הקשה של ארגון חיזבאללה נמשכת. לאחר שהתבוססו במלחמת הדמים בסוריה, והסתבכו עם מדינות המפרץ בגין שיתוף הפעולה הפורה עם נשיא סוריה, בשאר אסד ואיראן, קיבל הארגון מכה מורלית לא פשוטה. זאת לאחר שמדינות המפרץ החליטו להכריז עליו כארגון טרור לכל דבר. מדובר בצעד דרסטי מבחינת מדינות ערב, שנמנעו מלעשות זאת עד עתה, אך בעקבות הקרע שנוצר בתקופה האחרונה, הבשילו התנאים למהלך שכזה.

 

במהלך טקס חגיגי שנערך לכבוד אחד מפעילי הארגון, שנחטף, עונה ונרצח על ידי ארגון דאעש, התייחס היום (ראשון) מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה להחלטה, ואף תקף אותה, כשהוא משתמש כמובן בישראל ככלי ניגוח. נסראללה טען בנאום כי במידה וחיזבאללה היה מחכה למדינות המפרץ "ישראל כבר הייתה שולטת על ביירות וכל לבנון. לא ביקשנו מהם כלום מעולם, אנחנו רוצים רק שקט מצד האומה הערבית. המשטר הסעודי תמיד ניסה להגן על ישראל ובכל פעם שמישהו ניסה לצאת נגדה, ננקטה נגדו יוזמה או מזימה. ההתנגדות, פלסטין וההתנגדות הפלסטינית נגד ישראל עומדת בעינה ותמשיך כך". נסראללה המשיך ותקף את ישראל: "הישות הציונית והמשטרים הערבים בעלי בריתה יקרסו יחדיו".




"אויבים וטרוריסטים וכאלה תישארו"




"
ישראל שמחה על הגדרת חיזבאללה כארגון טרור על ידי מדינות המפרץ. המדינות האמיצות שהתנגדו, כמו טוניסיה, נתנו להם מסר 'אל תחלמו. לא ייתכן שיבוא יום שבו הנוכחות שלך תהיה טבעית'. אתם אויבים וטרוריסטים וכאלה תישארו. ישראל, שכובשת את פלסטין צריכה לקבל את התשובה הזו. זו אותה אחת שרוצחת את הפלסטינים ורודפת אחריהם בכל רחבי העולם. המוסד התנקש בפלסטיני בבולגריה והמשטרים הערביים לא עשו כלום", אמר נסראללה, על האירוע בו המחבל הנמלט עומאר זאיד, נמצא ללא רוח חיים סמוך לשגרירות הפלסטינית בבולגריה.

כאן הפנה נסראללה את זעמו כלפי ערב הסעודית ואמר: "
אני אומר לכם, הסעודים, אם לא אנחנו, המדינה האסלאמית כבר הייתה בארמונות המלוכה שלכם, בבתים שלכם. הם היו אונסים את נשותיכם, והורגים את משפחותיכם. עזרנו בעיראק רק בגלל שביקשו מאיתנו לעשות זאת. איך אתם חושבים, 'חכמים' שכמותכם, שהאדמות האלה חזרו? אנחנו אלה שעזרנו במלחמה נגד הארגון הזה. אם אל-קעידה וא-נוסרה היו שולטים כעת בסוריה, מה לדעתכם היה קורה כעת ללבנון?".