ארגון דאעש הראה בעבר כי איננו מתבייש לחקות באופן גלוי את מעשיהם של הנאצים. לאחרונה נחשף כי הארגון משתמש בשיטות של תנועת הנוער ההיטלראית על מנת לגייס ילדים לשורותיו ורבים טוענים כי מערך המשטרה החשאית של הארגון מבוסס במידה רבה על זה של הגסטאפו הידוע לשמצה. אך המהלך האחרון של ארגון הטרור נראה כאילו הוא לקוח מסרטון תעמולה נאצי, כשפעילים של הארגון מעלים באש יצירות ספרותיות וספרי לימוד נוצרים.



דאעש שורף ספרים
פעיליו של הארגון הקיצוני ארגנו עצרות בהם שרפו ספרות נוצרית לעיני התושבים, זאת בטענה כי הם שורפים "ספרות כפירה". "הג'יהאדיסטים שרפו מאות ספרים וספרי לימוד נוצרים במרכז העיר מוסול במהלך השבוע שעבר, אותם הם אספו מבתי ספר וכנסיות ברחבי העיר", סיפר עבדאללה אל-מולה, פעיל זכויות אדם מקומי לסוכנות הידיעות הכורדית. 
"החמושים אף אספו ספרים ממחוזות סמוכים לעיר מוסול שנמצאים תחת שליטתם. הם קיבצו אותם בערמות מחוץ למסגדים ובשטחי פארקים ציבוריים וקיימו עצרות גדולות בהם הם מציתים את הספרים", המשיך אל-מולה. סרטונים הפיץ הארגון זכו לתפוצה מהירה ברחבי הרשת, בעיקר על ידי נוצרים עיראקים, הזועמים על פגיעה בקודשיהם.

"זה שובר את ליבי" סיפר לסוכנות הידיעות פליט נוצרי ממוסול המתגורר בגרמניה, "הלוואי והייתי יכול לשוב לעיר הולדתי אך איננו יכולים לשוב כל עוד בריוני דאעש משתוללים שם. אני מפחד שגם אם נוכל לשוב, כל נכסי התרבות שלנו יעלמו".
עשרות אלפי תושביה הנוצרים של העיר מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק ובית לשני מיליון תושבים, נמלטו מהעיר בשנת 2014 כשכוחות דאעש פרצו את ההגנה של צבא עיראק על שאחי המטרופולין. מעט נוצרים נשארו מאחור במטרה לשמור על האתרים הקדושים בעיר אך רובם נאלצו להעמיד פנים כי המירו את דתם.