המשטרה הצרפתית עצרה היום (רביעי) ארבעה איסלאמיסטים רדיקלים בחשד כי תכננו לבצע פיגוע במרכז פריז, כך דיווח ערוץ טלוויזיה מקומי, TF1. "יש לנו מידע על אדם אחד מהם המרמז על כך שהוא עלול לבצע פעולות אלימות בצרפת", אמר שר הפנים הצרפתי, ברנרד קזנב, והוסיף כי ייתכן שהחשוד מנהל קשרים עם דאעש. "הוא נעצר הבוקר עם עוד אנשים המקושרים אליו", הוסיף. כאמור, שלושה גברים ואישה נעצרו הבוקר בעיר הבירה ובפרבר צפוני לה. המשטרה דיווחה כי לארבעתם יש קשרים איסלמיסטיים, וכי תפסה בנוסף מחסנית לרובה אוטומטי וציוד ממוחשב. 



בתוך כך, אירופה רחוקה מרגיעה: מוקדם יותר היום שוחררו ללא אישום שני בני אדם שהיו חשודים בקשר למתקפת הטרור בפריז ונעצרו בפשיטה משטרתית שהפכה לקרב יריות בבריסל, בלגיה. בפשיטה נהרג אחד היורים, גבר אלג'יראי בן 35. בהקשר לאירוע, אמר היום ראש ממשלת בלגיה, צ'רלס מישל, כי המדינה תישאר במצב חירום מספר שלוש, מצב הכוננות הביטחונית השני בגובהו שלה. לשם השוואה, בשבוע שלאחר מתקפת דאעש בבירת צרפת המדינה שהתה במצב חירום מספר ארבע במהלך כשבוע. 



כזכור, אתמול הפכה פשיטה של כוחות הביטחון הבלגיים על מבנה בעיר לקרב יריות, אשר גרם לבהלה גדולה במקום. התביעה הפדרלית במדינה אישרה כי הפשיטה קשורה לפיגועי הטרור שאירעו במהלך אירועי הטרור בפריז, בה נהרגו 130 בני אדם נרצחו ו-330 אחרים נפצעו בדרגות שונות, לאחר תקיפה משולבת בשלושה מקומות בעיר.



ייתכן כי המבצע קשור לניסיון ללכוד את אחד המחבלים שלא נתפס מאז אירעו פיגועי התופת, סלאח עבד א-סלאם, אשר היה חלק ממבצעי הפיגועים והצליח להימלט מצרפת, כשחלק מהידיעות דיווחו בתחילה כי הצליח להגיע לסוריה. זוהי לא הפעם הראשונה שכוחות הביטחון הבלגיים פועלים נגד תאי טרור במדינה שקשורים לאותו הפיגוע, ובעבר היה חשש כי המחבלים הגיעו מהמדינה לצרפת, על מנת לבצע את זממם.