האם דאעש  מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, צפוי להכריז היום (חמישי) שהמדינה האסלאמית ביצעה רצח עם נגד נוצרים, יזידים ושיעים, כך אומרים גורמים המקורבים לעניין. ההודעה של קרי באה בעקבות לחץ מצד מחוקקים אמריקאים לקבוע האם מעשיו של הארגון הג'יהאדיסטי מהווים רצח עם. 



להכרזה על רצח עם לא צפויה השפעה מעשית על המדיניות האמריקאית נגד דאעש, שכוללת הפצצות מהאוויר נגד הארגון, אבל נמנעת מהתחיבות רחבת היקף של חיילים על הקרקע. 



אתמול אמר דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, כי הכרה ברצח עם או פשעים נגד האנושות שאירעו במדינה אחרת לא תביא להתחייבות חוקית כלשהי מצדה של ארצות הברית. 



המהלך האמריקאי בא לאחר שביום שני פרסם הארגון הרצחני סרטון הוצאה להורג של שלושה גברים עיראקים המואשמים ב"ריגול עבור האויב". הקריין בווידאו נשמע כשהוא מתייחס ל"תקיפות האוויריות של האויב הצלבני" ומזהיר מפני "העונש שציווה האל על כל מי שישתף פעולה עם כוחות הקואליציה האמריקאית". על פי הנטען בווידאו, שלושת הגברים העבירו מידע לידי כוחות הקואליציה. 



הרפובליקנים בקונגרס לחצו על ממשל אובמה לקרוא לפעולות של דאעש בעיראק ובסוריה רצח עם. השבוע העביר בית הנבחרים החלטה המגדירה את האלימות של הארגון נגד קבוצות דתיות ומיעוטים אתניים כרצח עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.


 


זאת הפעם הראשונה מאז 2004, שהממשל יכריז על רצח עם. אז קבע הממשל כי ממשלת סודאן ביצעה רצח עם בחבל דארפור.