נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מאשר את טענת משטר אסד, שהנסיגה של צבאו מסוריה היתה בתיאום בין שתי הממשלות. בטקס לכבוד החיילים שחזרו הביתה שנערך היום (חמישי), אמר הנשיא הרוסי כי מוסקבה תמשיך להילחם בארגוני הטרור הפועלים בסוריה. הוא ציין עוד, כי הסכסוך בסוריה סיפק לצבאו זירת אימונים יעילה יותר מהתמרונים השגרתיים. עד כה עלתה הפעילות הרוסית בסוריה כ-33 מיליארד רובל. "אנחנו יכולים לשוב ולגבר את כוחותיה בסוריה תוך שעות", אמר.



עוד אמר פוטין, כי "המעורבות הרוסית חיזקה את צבא סוריה ויצרה את התנאים הדרושים לתהליך השלום". הוא הוסיף כי מערכת ההגנה האווירית S-400 של רוסיה תישאר בסוריה גם לאחר נסיגת הכוחות הרוסיים, כדי להגן על החיילים הרוסים המוצבים במדינה.



בתוך כך, מקורות דיפלומטים ערביים במוסקבה אמרו כי ההחלטה המפתיעה של הנשיא הרוסי להסיג את כוחות ארצו מסוריה, באה לאחר "שיחה טלפונית קשה" עם הנשיא הסורי בשאר אסד. עיתון "א-שארק אל-אווסט" הלונדוני, ציטט מקורות בכירים, שאמרו כי פוטין הציג בפני אסד הצעות הנוגעות לשיחות ז'נבה, אך האחרון התעקש לקיים את הבחירות לפרלמנט במועד שנקבע, וכתגובה אמר לו נשיא רוסיה כי החליט להסיג את הכוחות.



בינתיים, הכורדים מיישמים הלכה למעשה את הרעיון הרוסי להקמת משטר פדרלי בסוריה. בתום כינוס שנערך היום בעיר רמליאן שבמחוז חסכה בצפון המדינה, הודיעה הנהגת "מפלגת האיחוד הדמוקרטי" על שלטון פדרלי בתחום שליטתם בצפון המדינה, ואיחדו שלושה מחוזות שרוב תושביהם כורדים במסגרת של ממשל פדרלי. המפלגה לא מיוצגת בשיחות השלום בז'נבה בשל התנגדות טורקיה שרואה בה ארגון טרור.



המשטר בדמשק הגיב לפעולה הכורדית ואמר כי "אין ערך או משמעות להודעת הכורדים על הקמת שלטון עצמי". להתנגדות הצטרפה גם האופוזיציה הסורית, שסירבה להכיר בשלטון הפדרלי.