התגובה לשיגורים: גורמים רשמיים בארצות הברית, אישרו היום (שישי) כי קוריאה הצפונית שיגרה טילים בליסטיים לטווח בינוני, זאת במסגרת שני ניסויים שביצעה בשטחה. לאחר מכן קראה ארצות הברית לפיונגיאנג להימנע מהגברת המתיחות. ההודעה מגיעה לאחר שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הזהיר את קוריאה הצפונית מפני החמרת הסנקציות בשל  ניסוי גרעיני וניסוי בטילים שביצעה קוריאה הצפונית. 



גורמי ביטחון אמריקאים טענו כי זוהו שני שיגורים של טילים בליסטיים שככל הנראה שוגרו מרכבי שיגור ניידים. מדובר בטילים בעלי טווח של 1,300 ק"מ ועל כן ביכולתם להגיע לכל קוריאה הדרומית וליפן. הניסוי האחרון שביצעה קוריאה הצפונית בטיל מסוג זה התרחש בחודש מרץ 2014.



ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, גינה את שיגור הטילים והדגיש כי ממשלתו תפעל בשיתוף פעולה עם ארצות הברית ועם קוריאה הדרומית כדי להגיב לעניין.



ברק אובמה. צילום: רויטרס
ברק אובמה. צילום: רויטרס




"להבות ואפר"


כזכור, שלשום נשיא ארצות הברית הוציא צו מנהלי להטלת סנקציות חדשות ונוקשות על קוריאה הצפונית, זאת בעקבות ניסוי גרעיני וניסוי בטילים שביצעה קוריאה הצפונית בחודשיים האחרונים. "פעולות אלה עולות בקנה אחד עם המחויבות שלנו להפעיל לחץ על השלטון בקוריאה הצפונית", אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט. "ארצות הברית והקהילה הבינלאומית לא תקבל את הפעילויות בתחום הגרעין והטילים הבליסטיים ונמשיך להטיל מגבלות על קוריאה הצפונית, עד שתעמוד בהתחייבויות הבינלאומיות שלה", הוסיף דובר הבית הלבן.



בשבוע שעבר איימה קוריאה הצפונית להפוך את בירות ארצות הברית וקוריאה הדרומית ל"להבות ואפר", אם השתיים יוציאו לפועל ניסוי מתוכנן. הדיקטטורה המסוגרת איימה ב"תקיפה גרעינית מקדימה מוצדקת" אם התמרון המשותף בין הצבא האמריקאי לזה של קוריאה הדרומית יתקיים כסדרו. משטרו של הרודן, קים ג'ונג און, איים בשימוש בארסנל הגרעיני שברשותו בעבר, אך עם זאת התקיים התרגיל כמתוכנן.



המועצה הצבאית העליונה של המדינה פרסמה הודעה בה היא איימה על פגיעה במטרות ברחבי קוריאה הדרומית, בסיסים של צבא ארצות הברית באוקיינוס השקט ואף במערב ארצות הברית: "אויבנו פועלים, עם דם בעיניהם, לפגיעה בזכויותינו ובריבונותנו. אם נלחץ על הכפתורים להשמדת אויבנו, בסיס הפרובוקציה שלהם יהפכו לים של להבות ואפר בין רגע", נכתב בהודעה.