סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן שולח מסרים חיוביים לישראל: הלילה (שני) נאם ביידן במהלך וועדת איפא"ק נאום אופטימי אך גם בעל תוכן משמעותי עבור מנהיגי המדינה. בנאומו ציין ביידן את הסרת האיום האיראני ואמר כי ארצות הברית מחויבת למהלך הזה וכי הוא חשוב בעיניה. בהמשך לטרור שחווה בעקיפין בעת ביקורו בארץ, כאשר היה ביפו בזמן שמחבל ביצע מסע רצח, הבהיר ביידן לקהל המאזינים כי התנאים בהם אזרחי המדינה חיים הם קשים.



לדבריו, "ישראל היא אומה בעלת אומץ לא רגיל אך זה לא צריך להיות המצב. לכן אני מגנה את התקיפות ואת מעשי האלימות האלה. זה מה שאמרתי לראש הרשות אבו מאזן כשפגשתי אותו ברמאללה: 'אין תירוץ להרג אזרחים ולשתיקה מול הטרור'". עם זאת ציין סגן הנשיא כי הוא לא יצא אופטימי מהביקור. לטענתו, "אין רצון פוליטי בקרב ישראל או בקרב הפלסטינים להתקדם במשא ומתן, וזה מאכזב כי הדרך היחידה לדעתי להבטיח את עתיד המדינה והמצב הביטחוני שלה היא פתרון שתי המדינות. אני יודע שקשה להסתכן עובר שלום, אבל הרצל אמר 'אם תרצו אין זו אגדה'. והחלומות בישראל מעולם לא היו בלתי אפשריים, כי ליהודים יש רצון ברזל.  אני יודע שצריך לעבוד על חידוש הרצון לשלום. ישראלים ופלסטינים צריכים ליצור עתיד אחר. הטרור חייב להפסיק ומעשי נקמה חייבים להפסיק".



עוד ציין כי "הרחבת ההתנחלויות פוגעת בסיכוי לשלום. שני הצדדים חייבים להראות מחויבות לפתרון שתי המדינות ודברים צריכים להתחיל לקרות שני הצדדים מדברים על זה אבל צריך להתחיל להראות את זה. 



למרות המשתמע מדבריו, אמר ביידן כי הוא אינו פסימי לגבי הדינמיקה באזור: "ראיתי קונצנזוס שמתפתח בחברה הישראלית והערבית לגבי שלושה עניינים מרכזיים: יש הסכמה שהפעולות נגד איראן טובות עבור כל המחוז. זה לא היה המצב לפני כמה שנים, מצד המדינות הערביות באזור. שנית, ישראל ושכנותיה חולקות חשש מהאיום של הקיצוניות עליהם. דאעש היא איום ישיר על בטחונם ולמדינות באזור הזה יש רצון אמיתי לחלוק מידע כדי להביס את הארגון. גורם באחת הארצות הערביות שפגשתי אמר כי אין להם עמיתה קרובה יותר מישראל. שלישית, ישראל מתגלית כספקית של אנרגיה עבור שכנותיה. לראשונה בקריירה שלי אני רואה קשרים אפשריים בין ישראל לבין המדינות שלצידה".



לסיום דבריו אמר כי "ארצות הברית תמיד תתמוך בישראל, כפי שעשינו מאז שהוקמה. המחויבות שלנו לישראל לא מוטלת בספק. נמשיך להעביר לה את הציוד הצבאי הטוב ביותר ונוודא שהיא מסוגלת להגן על עצמה בשכונה המסוכנת שלה".