ראש העיר הסנסציוני של טורונטו לשעבר, רוב פורד, הלך היום (שלישי) לעולמו בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן, והוא בן 49 במותו. הוא הותיר אחריו אשה ושני ילדים קטנים. במהלך ארבע שנותיו כמנהיג העיר הגדולה ביותר בקנדה, פורד נודע כמי שהודה בעישון קראק. הוא אובחן עם סרטן נדיר וקשה לטיפול בספטמבר 2014 לאחר שאושפז עם כאבי בטן. לאחרונה עבר טיפול נגד סרטן שהופיע שוב בגופו למרות ניתוח וכמה טיפולי כימותרפיה. פורד ניסה להיבחר שוב לראשות העירייה לאחר שנאמר לו כי מחלתו נסוגה, אך פרש מהמירוץ ונבחר לחבר מועצה במקום.
הקריירה הפוליטית של פורד היתה רצופה שערוריות. הוא יצא נגד הומוסקסואלים והתבטא באופן מיזוגני, ואף תועד מאיים ברצח על אלמוני. במאי 2014 פורסם סרטון שבו הוא נראה מעשן קראק. פורד נאלץ להודות כי צרך סמים גם בזמן כהונתו. לאחר מכן הכניס את עצמו למוסד גמילה לחודש ימים.


לאחר שחזר מגמילה התוודה פורד על כל הרגלי העבר הרעים שלו. הוא סיפר כי החל להשתמש בסמים הרבה לפני שהפך לראש העיר, וכי התנסה בסוגי סמים רבים, כולל מריחואנה, קוקאין ופטריות הזיה, אך לא בהרואין. בראיון עמו אמר: "היתה לי מחלה במשך כמה שנים והרסתי לעצמי את החיים. הבריאות שלי היתה בסכנה והתפקיד שלי כראש עיר היה קשה מאוד".
מנהיגת מפלגת השמרנים בקנדה, רונה רמברוז, כינתה את פורד "לוחם ללא חת עבור משלם המסים וסנגור אמיתי עבור האנשים שאותם ייצג". פורד ואחיו דאג ניהלו קמפיין לפני הבחירות בקנדה באוקטובר, שתוצאותיהן סילקו את השמרנים מהשלטון בקנדה. פורד שירת כראש עיר באוקטובר 2010, עת זכה ב-47% מהקולות וגבר על הליברלים בעיר. בין התבטאויותיו, אמר כי קיווה לרוץ לראשות הממשלה ביום מן הימים.