האו"ם והאיחוד האירופי מציגים זווית חדשה ללחימה בדאעש: במסר שכוון ככל הנראה לממשלת סוריה שטענה כי הלחימה בטרור חייבת להגיע לפני כל דיון על חילופי השלטון במדינה, אמרו שגריר האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה ושרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, כי מי שמתלונן על הטרור צריך לסייע לסיום המשבר בסוריה. 



בתוך כך, ראש המשלחת הסורית בז'נבה, בשאר ג'עפרי, אמר כי מוגריני דחקה בממשלתו להתייחס באופן חיובי לשיחות השלום וכי הוא מאמין שסבב השיחות הנוכחי הביא לשבירת הקיפאון המדיני. מוגריני הגיעה באופן לא צפוי לז'נבה מה שיכול להעיד על נכונות הטענות שהשיחות מגיעות למבוי סתום אם לא תהיה התקדמות בנושא חילופי שלטון בקרוב.



"היא העבירה מכתב תמיכה למשא ומתן בין הממשל הסורי לאופוזיציה", אמר לכתבים ג'עפרי, שהמשמש גם כנציג סוריה באו"ם. "היא הגיעה לתמוך בנו". מוקדם יותר מוגריני ניהלה שיחות עם נצי גהאופוזיציה הסורית למשא ומתן, ריאד חיג'אב.



מוקדם יותר הערב דווח ב"דיילי אקספרס" כי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" אימן לפחות 400 לוחמים כדי לתקוף באירופה בגל קטלני של מתקפות טרור. דאעש ככל הנראה פרס תאי טרור משולבים כמו אלו שהיכו בבריסל ובפריס עם ההוראות המצמררות לבחור את הזמן, המקום והשיטה שתביא להרג מירבי. התרחבות רשת הטרור היא נתון מדאיג בנוגע לגידול הקבוצה הקיצונית באירופה, למרות שדאעש ספג אבדות קשות במלחמה הנמשכת בסוריה ובעיראק.