ארצות הברית העבירה ביקורת על התנהלות ישראל. דוברת מחלקת המדינה, אליזבת טרודו אמרה כי וושינגטון "מודאגת" מהריסת בתי פלסטינים במזרח ירושלים ובגדה המערבית, והוסיפה כי הנושא בשילוב העובדה שנמשכת הבנייה בהתנחלויות מעלה שאלות לגבי מחויבות ישראל לפתרון שתי המדינות. דבריה התייחסו להריסת בית ספר בדואי בקירבאת טאנא בגדה בתחילת מרץ שהוקם בסיוע האיחוד האירופי ושימש את הקהילה שמונה 40 משפחות. שבועיים לאחר הריסת בית הספר נהרסו גם 17 בתים, ציינה סוכנות הידיעות רויטרס תוך שימוש בנתוני הארגון "בצלם".



"פעולות אלו מצביעות על מגמה מזיקה של הריסת רכוש, עקירה והחרמת מדינות", אמרה הדוברת טרודו במהלך תדריך. לדבריה ההריסות בשילוב המשך הבנייה בהתנחלויות "מורידות את הסיכוי לפתרון שתי המדינות". במהלך השנה ישראל הביאה להריסה או לפירוק של 400 מבנים בגדה המערבית, יותר מאשר בכל שנת 2015, כך לפי נתוני רויטרס. כוחות ישראלים אף החרימו 579 דונם של אדמה פלסטינית סמוך לעיר יריחו בגדה המערבית, צעד עליו מתחה מחלקת המדינה ביקורת.



כזכור, לפני כשבוע מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה גיבוש רשימה שחורה של כל החברות הישראליות והבינלאומיות שפועלות ישירות או בעקיפין בהתנחלויות בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברמת הגולן. ההחלטה כוללת גינוי להתנחלויות והחלטה שהן לא חוקיות. בנוסף, נוסח ההחלטה כולל אזהרה לחברות ואנשי עסקים מלהיות מעורבים בעסקאות כלכליות בהתנחלויות או עם חברות שפועלות שם. 32 מדינות הצביעו בעד ו-15 מדינות נמנעו.



ממשרד החוץ נמסר בתגובה, כי "תוצאות ההצבעה ב'מועצה לזכויות אדם' מהוות הוכחה נוספת לאובססיה החולנית של הגוף הזה העוסק בעיקר בישראל ומתעלם מהזירות העיקריות של הפרת זכויות אדם בעולם ובראשן סוריה, לוב וצפון קוריאה".