52 אחוזים מיהודי ניו יורק ולוס אנג'לס חוששים לביטחונם האישי בעקבות גל פיגועי הטרור, הגידול בגילויי אנטישמיות והמאבק ב-BDS, כך עולה מסקר שנערך בקרב 500 יהודים המתגוררים בשתי הערים הגדולות בארצות הברית. תוצאות הסקר הוצגו בכנס "לימוד" שהתקיים בניו ג'רסי בסוף השבוע.



מתוצאות הסקר משתמע כי חלה דאגה משמעותית בתחושת הביטחון האישי של היהודים בתגובה לפיגועי הטרור שאירעו באחרונה באירופי ובישראל. 52 אחוזים השיבו כי הם חשים מודאגים יותר. 29.5% אמרו כי הם מודאגים היום כפי שהיו בעבר ו-15.7% השיבו כי לא חל שינוי והם אינם מודאגים.



כמו כן, העלה הסקר כי 37.3% מיהודי אמריקה סבורים כי בשנתיים האחרונות האנטישמיות בארצות הברית התחזקה. 48% טענו כי רמת האנטישמיות נשארה באותה מידה. בפילוח התשובות בין תושבי שתי הערים - 44.2% מיהודי ניו יורק גורסים שהאנטישמיות גברה לעומת 31% מיהודי לוס אנג'לס הסבורים כך.



רוב משמעותי של 79% מהנשאלים הביעו תמיכה במאבק נגד תנועת ה-BDS ו-61% אמרו כי יסכימו ליטול חלק במאבק.



בתשובות לשאלה בנוגע למונופול של האורתודוקסים בשירותי הדת בישראל - 63% מתנגדים להמשך המונופול (70% מיהודי ניו יורק ו57% מיהודי לוס אנג'לס). 30% השיבו כי הם תומכים בהמשך המונופול של האורתודוקסים.



חיים צ'סלר, מייסד ויושב ראש "לימוד", אמר כי מהנתונים שהסקר העלה ניתן לראות די דברים שמטרידים את אזרחי ישראל מטרידים גם את היהודים יוצאי ארצות חבר הלאומים שהיגרו ומתגוררים בארצות הברית. צ'סלר אמר כי המאבק נגד תנועת החרם חייב לשלב ולכלול את הקהילות היהודיות לצד פעילות ממשלתית.