שבועיים לפני חג הפסח מתארגנים במערכת הביטחון לכוננות מוגברת מחשש לפיגועי ראווה של "המדינה האסלאמית" (דאעש). על פי הערכות של גורמי ביטחון, קיים חשש שארגון הטרור ינסה לבצע פיגוע גדול נגד יהודים באירופה. לכן הועברו התרעות לתגבור האבטחה בכמה מקומות, בעיקר בשדות תעופה, באתרי תיירות פופולריים ובנמלים שבהן עוגנות ספינות נופש.

לאחר שבמערכת הביטחון תחקרו היטב את נסיבות הפיגוע באיסטנבול, שבו נהרגו שלושה ישראלים, והתברר שהמחבל בחר במכוון בקבוצה ישראלית, הוחלט כי הערכת מצב תתקיים על בסיס יומי, וכי אזהרות מסע יופצו בהתאם להערכות. המטה ללוחמה בטרור ממשיך להזהיר מביקורים בטורקיה, ואזהרת המסע החמורה למדינה נותרה בעינה.
החשש העיקרי של שירותי הביטחון הישראליים הוא מפיגועים באירועי ליל סדר המוניים, האמורים להתקיים בבתי חב”ד בערים גדולות במזרח הרחוק, הנחשבות כמקום פחות מאובטח. לפיכך נציגים של שירותי הביטחון הורו לנציגי חב”ד ברחבי העולם להגביר את סידורי האבטחה לקראת ערב החג.

בשבועות האחרונים ביקרו נציגים של מערכת הביטחון הישראלית בכמה ערים מרכזיות בעולם, ונפגשו עם ראשי שירותי הביטחון המקומיים, על מנת לתאם את סידורי האבטחה במוסדות היהודיים ובנמלי התעופה המקומיים לקראת הפסח.

כנס חב"ד בניו יורק. מאות מבכירי הקהילה היהודית עברו תדרוך משטרתי. צילום: אתר חב"ד

 
שירותי הביטחון בעולם מגבירים את האבטחה של מוסדות יהודיים לקראת הפסח. בניו יורק ערכה המשטרה תדרוך לקראת החג, והשתתפו בו מאות ממנהיגי הקהילה היהודית בארה”ב. בכנס עדכנו ראשי משטרת ניו יורק את הנוכחים במידע על איומים קונקרטיים ובסידורי האבטחה שיינקטו במהלך החג.
המשטרה המקומית בצ’כיה חתמה בימים האחרונים על הסכם עם ראשי הקהילה היהודית, ובמסגרתו תתוגבר האבטחה של בתי ספר, גני ילדים, בתי כנסת ומרכזים קהילתיים יהודיים בכל רחבי המדינה. ראש הפדרציה של הקהילות היהודיות בצ’כיה, פטר פפוסק, אמר בראיון לתקשורת הצ’כית כי “הבעיה הביטחונית באירופה התגברה בתקופה האחרונה, ואנו חשים כי המוסדות היהודיים נמצאים בסכנה. התקפה על המוסדות שלנו עלולה להתרחש בכל רגע”.
בטורקיה תגביר המשטרה המקומית בצורה ניכרת את האבטחה סביב מוסדות יהודיים לקראת חג הפסח, בעקבות דרישתם של ראשי הקהילה היהודית במדינה.
גם בישראל נערכים לחגים, ובשבוע הקרוב תתקיים הערכת מצב שבסופה יוחלט עד כמה להדק את הסגר בשטחים. לעת עתה, ההערכות הן שיוטל סגר מלא לכל תקופת החג. גורם ביטחוני מזכיר כי גל הטרור החל בתקופת חגי תשרי וכי פיגועים קשים אירעו בערבי חג.