גאידמק מדבר לאחר יציאתו מהכלא: איש העסקים, ארקדי גאידמק, התראיין הערב (שישי) לכתבה באולפן שישי בערוץ 2, מביתו שבפריז, חודש לאחר שיצא מהכלא. גאידמק שוחרר לאחר שלושה חודשים בכלא וכעת הוא שוהה בדירת הפאר שלו בבירת צרפת. "נשפטתי לשלוש שנים בכלא. אבל זה לא חייב להיות כל הזמן בכלא. גם עכשיו אני אסיר", אמר גאידמק שנמצא בדירתו תחת מגבלות.



במשך 15 שנים עמד בלב פרשת השחיתות בצרפת, אנגולה-גייט. ב-2006 הורשע בסחר בלתי חוקי בנשק ובשוחד. נגזרו עליו שש שנות מאסר, אך במקום זה הסתתר בישראל. גאידמק טוען עדיין שמדובר בהאשמות שווא. "יום אחד בקרוב מאוד אציג ראיות לכך שהם גנבים ונוכלים ושהם גנבו לי את הרכוש", אמר גאידמק.



את המאבק המשפטי הממושך ניהל בישראל, בזמן שיש נגדו צו מעצר בינלאומי. עד שב-2011 עונשו הופחת בחצי. "אני הורשעתי אך ורק על רישום כוזב של נכסים - אחד מהבתים שלי רשום היה על שם חברה שלי".



בנובמבר האחרון הסגיר את עצמו לצרפת. גאידמק ריצה רק שלושה חודשי מאסר בפועל כשמדובר בעסקה שהיתה ידועה מראש. "חשבתי שאני לא אשרוד אפילו רגע אחד מאחורי סורג ובריח. זה מה שחשבתי עליו כל השנים". גאידמק הוסיף: "אין ספק שהתנאים שלי במאסר הם כאלה שרוב הישראלים היו מחליפים איתי. הכל היה נקי, חדש, רק חבל לי שלא היה לי ערוץ ברוסית בטלוויזיה. אז גיליתי כמה הטלוויזיה הרוסית יותר טובה מהמערבית. נכון שזה קשה מבחינה נפשית".




קל לדעת כמה כסף יש לי עכשיו - זה לא הרבה"



בשנת 2005 קנה גאידמק את בית"ר ירושלים. כאשר כבר אז עלו טענות על כך שהפעילות שלו לא הייתה פילנתרופית. "כל הזמן הזה המטרה שלי הייתה שיהודים ומוסלמים ילחמו במגרש הכדורגל ולא בשדה הקרב", הסביר איש העסקים.



עוד התייחס גאידמק לביקורת נגדו כאשר בנה את "עיר האוהלים" בתקופת מלחמות לבנון השנייה. לדבריו אנשים אמרו כי המטרה היא לנקות את שמו, אך לא כך הדבר. זה לא צודק. זו לא מדינה יהודית, זו מדינה אנטי-יהודית. האם היית עושה את זה שוב? כנראה כן, כיהודי".



לדברי איש העסקים, הוא אינו עשיר כבעבר, אך רמת החיים שלו לא ירדה: "קל לדעת כמה כסף יש לי עכשיו, כי זה לא הרבה. יש לי מספיק כדי לחיות כמו שחייתי, אבל המספרים היו הרבה יותר גבוהים לפני 20 שנים".



אחרי התקופות הקשות שעבר אמר גאידמק כי אינו מודאג כעת. "עכשיו זה רגע של חופש. לפני כן דאגתי על כל דבר, כל יום אנשים יכלו לפעול נגדי. לא היה לי כרטיס אשראי, כי הייתי אדם נמלט. מה זה עוזר שיש לך מיליארדי דולרים אם אין לך כרטיס אשראי?".