האחראי על כלל פעילות הביון בארצות הברית, ג'יימס קלפר, הגיש לאחרונה חוות על המרגל המשוחרר, ג'ונתן פולארד, לבית המשפט בניו יורק, כך דווח הערב (שישי) בחדשות 10. לפי הדיווח, קלפר טוען כי לאחר בדיקה עדכנית שנערכה, "מתברר כי המידע שמחזיק ג'ונתן פולארד ממשיך להיות חסוי ומסווג כסודי ביותר. העברתו עשויה לגרום נזק של ממש לביטחון הלאומי האמריקני". 

לפי הדיווח, קלפר, האישיות הבכירה ביותר בעולם המודיעין בארה"ב, לא הגיע למסקנה חד משמעית בשאלה האם פולארד לשוב לפעילות ריגול, אך מצא שהמידע שזה מחזיק עוד מתקפות הריגול שלו מצדיק בעצמו הטלת מגבלות על שחרורו. 
חוות הדעת של קלפר באה במסגרת דיונים בבית המשפט במדינת ניו יורק, בעקבות עתירתו של פולארד נגד תנאי השחרור שלו. על פולארד מוטלות הגבלות משמעותיות, כמו מעקב GPS על מיקומו וניטור ופיקוח בלתי מוגבל על המחשבים שברשותו וברשות כל מי שיעסיק אותו. לפי פולארד, המגבלות השונות מונעות ממנו לעבוד. לפי פרסומים שונים, הוצע לפולארד לאחר שחרורו לעבוד כאנליסט בחברת השקעות. 

ג'ונתן פולארד ואשתו אסתר הולכים בניו יורק. צילום מסך טוויטר

 

פולארד שירת כקצין באגף המודיעין של הצי האמריקני, כמנתח חומרי גלם, ונחשף לחומר מודיעיני הנוגע לישראל. הוא פנה ביוזמתו לאביעם סלע, קצין ישראלי ששירת בלק"ם (לשכה לקשרי מדע) והציע את שירותיו. עד שנלכד הוא העביר למפעיליו הישראלים מאות אלפי מסמכים מסווגים. הוא נעצר ב־21 בנובמבר 1985, נשפט ונדון למאסר עולם.
לאחר שנים של בקשות של גורמים פוליטיים בישראל לשחרר את פולארד, שהגיבוי הרשמי לו זכה מהמדינה היה תמיד חלקי ומסוייג, שוחרר המרגיל לשעבר ב-20 בנובמר מבית כלא בו שהה בצפון קרוליינה, בעקבות החלטה של וועדת השחרורים. פולארד גר מאז בניו יורק עם אשתו אסתר.