מבין מיליוני הפליטים שעזבו את המזרח התיכון בשנים האחרונות בתקווה להתחיל חיים חדשים באירופה, 12 יקבלו בית חדש שסביר שאליו הם לא ציפו: האפיפיור החליט לקלוט לוותיקן תריסר מוסלמים שברחו מסוריה, ביניהם שישה ילדים. האפיפיור פגש את הפליטים בביקורו היום (שבת) באי לסבוס שביוון. 
"האפיפיור רוצה לעשות מחווה של קבלת פנים כלפי הפליטים", נמסר בהודעה של הוותיקן. "הצטרפו אליו במטוס שלוש משפחות מסוריה, שבתיהם הופצצו".
פרנציסקוס נסע לאי לסבוס שביוון, בו מרוכזים פליטים רבים שמנסים לברוח מהמזרח התיכון לאירופה. הוא פגש כ-250 פליטים וסעד עם שמונה מהם. הביקור בא על רקע ההסכם בין האיחוד האירופי לטורקיה, המאפשר החזרת המהגרים שהגיעו ליוון חזרה אל טורקיה במטרה למנוע את כניסתם לאירופה.

הפליטים שפרנציסקוס לקח תחת חסותו עולים למטוסוס. צילום: רויטרס

"זהו ביקור קצת שונה מביקורים אחרים... זהו ביקור שמסומן בעצבות", פרנציסקוס אמר לכתבים עת עלה על המטוס ללסבוס. "אנחנו עומדים להיתקל בקטסטרופה ההומניטירית הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. אנחנו נראה הרבה אנשים שסובלים, שאין להם לאין ללכת, שנאלצו לברוח. הכאב והמוות, זה המקום בו הלב שלי נמצא כשאני יוצא לביקור הזה". 
מוקדם יותר היום, המתמודד הדמוקרטי על המועמדות לנשיאות ארצות הברית, ברני סנדרס, נפגש עם האפיפיור פרנציסקוס. הפגישה נערכה במעונו הפרטי של האפיפיור, ולפי מקור בוותיקן נקבעה מראש. הפגישה נשמרה בחשאיות יחסית, כנראה מתוך רצון שלא תתפרש כתמיכה של האפיפיור בסנדרס או כהתערבות שלו בפוליטיקה האמריקאית. 
בראיון בשבוע שעבר ל"וושינגטון פוסט" אמר הסנאטור היהודי כי הוא מעריץ את האפיפיור פרנציסקוס ומקווה לפגוש אותו. סנדרס אמר במהלך ביקורו כי לאפיפיור חשיבות עצומה בהעלאת נושאים של אי-שוויון חברתי והתחממות גלובלית. סנדרס הגיע לאיטליה לשאת הרצאה על אי שוויון כלכלי, ויחזור היום להכנות לפריימריז בניו יורק שיערכו ביום שלישי, במסגרת ההתמודדות במפלגה הדמוקרטית, בה הוא נמצא במומנטום משמעותי לאחר נצחונות רצופים רבים.