רעש האדמה החזק ביותר מאז שנת 1979: "לא הרגשתי דבר כזה מעולם, זה היה חזק כל כך, פחדתי מאוד. חשבתי לעצמי: 'אלוהים, עשה שזה ייפסק כי אולי אמות היום'", כך סיפרה תושבות בויאקה על רגעי האימה שחוותה ברעידת אדמה שהתרחשה היום (ראשון) בצפון אקוודור שבאמריקה הדרומית.



272 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-500 נפצעו ברעש האדמה בעוצמה של 7.8. נזק חמור נגרם לגשר בעיר גואיאקיל, המרוחקת כ-300 ק"מ ממקור הרעש. תיעוד של האירוע חושף את רגעי האימה ואת החילוץ של רכב שנפגע מקריסת הגשר. לאחר מכן הורגשו רעידות משנה בעוצמה נמוכה יותר של 5.4. מרכזת אזהרות הצונאמי פרסם הודעה כי איום הצונאמי הוסר ברובו וכי סיכונים ממוקדים יש לבחון מול הרשויות המקומיות.



פינוי מכונית מתחת לגשר שקרס

נשיא אקוודור, רפאל קוראה, הכריז על מצב חירום במדינה ואמר: "מבקש מהאזרחים להיות רגועים ולהישאר מאוחדים. בואו נגלה חוזק ונצליח לעבור את המכשולים". הוא הוסיף כי: דרכים ובתי חולים ניתנים לבנייה מחדש, אולם אי אפשר להחזיר חיים שאבדו. זה מה שכואב יותר מכל".



סגן נשיא אקוודור, חורחה גלאס הבהיר כי מספר ההרוגים והפצועים עלול לעלות וקרא לשמור על הסדר הציבורי, בעקבות מהומות בעיר פדרנל הקרובה למוקד הרעש. ראש עיריית פדרנל, גבריאל אסיבר, אמר כי "אנחנו מנסים לעשות את הטוב ביותר, אבל אין באפשרותנו לעשות הרבה". הוא הוסיף כי נגרם נזק רב, בניינים התמוטטו ובתים נבזזו. "זה לא רק בית שהתמוטט, אלא עיר שלמה", הוסיף ראש העיר.



ניצולים מרעש האדמה באקוודור. צילום: AFP
ניצולים מרעש האדמה באקוודור. צילום: AFP



תושב קיטו, כריסטיאן איברה אמר סיפר כיצד הוא תפס את הכלב שלו ותפס מחסה מתחת לשולחן. "כשהבנתי שרעידת האדמה לא מפסיקה, אני עלול להישאר מתחת לשולחן כשיקרה הגרוע מכל. ראינו איך עמודי החשמל היו לא יציבים ורצתי החוצה לרחוב", הוא הוסיף.



נזק רב נרשם גם בעיר מנטה, כשנהרסו מבנים סמוך לשדה תעופה. רעידת האדמה הורגשה גם בקולומביה שם פונו מטופלים ממרפאה בעיר קאלי.