מניין הנספים ברעידת האדמה שאירעה לפנות בוקר (ראשון, שעון ישראל) באקוודור עלה ל-233, כך אמר נשיא המדינה, רפאל קוראה. הנשיא הודה בטוויטר לעולם על ההזדהות שהפגין עם תושבי אקוודור. הרעש, בעוצמה של 7.8, שהורגש בסמוך לחוף הצפון מערבי, גרם לנזק רב, כולל קריסה של גשר בעיר הנמל המערבית גואייקיל, העיר הגדולה במדינה. בשל האירועים, מצב חירום הוכרז באזור. רעידת האדמה התרחשה באוקיינוס השקט בעומק נמוך יחסית, דבר שמגביר את החשש מפגיעה של צונאמי. 

הנשיא הכריז על מצב חירום לאומי, אומר כי רעש האדמה הוא החזק ביותר שפגע במדינה מאז 1979. הוא הזהיר אנשים להימנע מהריסות שעלולות ליפול ואמר כי במספר אזורים יש הפסקת חשמל. כ-10,000 חיילים ואלפי שוטרים שוגרו לאזור האסון.  



הרשויות במדינה אמרו כי מפולות האדמה מקשות על צוותי החירום לחלץ את הנפגעים בערים שנפגעו. "אנחנו מנסים לעשות את המרב, אבל אין כמעט משהו שאנחנו יכולים לעשות", אמר גבריאל אסיבר, ראש עיריית פדרנאלס, עיר בת 40 אלף תושבים הנמצאת ליד מוקד הרעש. הוא התחנן לרשויות לשלוח מכונות להזזת אדמה ואנשי רפואת חירום, לאחר שעשרות בניינים בעיר התמוטטו, כשבתוכם לכודים רבים. לדבריו, בעיר מתרחשת ביזה והרשויות עסוקות בהצלת חיים מכדי להשליט סדר. 


פינוי מכונית מתחת לגשר שקרס


עדי ראיה סיפרו על ממדי האסון ועל תחושת האימה של רגעי הרעידה. תושבת בויאקה סיפרה: "לא הרגשתי דבר כזה מעולם, זה היה חזק כל כך, פחדתי מאוד. חשבתי לעצמי: 'אלוהים, עשה שזה ייפסק כי אולי אמות היום'". 



תושב קיטו, כריסטיאן איברה, אמר סיפר כיצד הוא תפס את הכלב שלו ותפס מחסה מתחת לשולחן. "כשהבנתי שרעידת האדמה לא מפסיקה, אני עלול להישאר מתחת לשולחן כשיקרה הגרוע מכל. ראינו איך עמודי החשמל היו לא יציבים ורצתי החוצה לרחוב", הוא הוסיף.



נזק רב נרשם גם בעיר מנטה, כשנהרסו מבנים סמוך לשדה תעופה. רעידת האדמה הורגשה גם בקולומביה שם פונו מטופלים ממרפאה בעיר קאלי.