ספינת דיג ועל סיפונה למעלה מ-400 בני אדם, בעיקר ממוצא סומלי, התהפכה היום (שני) 50 קילומטרים מחופי לוב, ועולה החשש כי מאות מנוסעיה מצאו את מותם בטביעה. הקונסול הסומלי במצרים הודיע לסוכנות הידיעות הבריטית כי ספינה הנושאת מספר מאות מאזרחי ארצו התהפכה וכי אין הרשויות יודעות כרגע מה עלה בגורלם. 


טביעת ספינת המהגרים מול חופי לוב

בתקשורת האיטלקית דווח כי הספינה עשתה את דרכה מלוב לחופי איטליה וכי ככל הנראה מאות מבני האדם ששהו על סיפונה מצאו את מותם. בעיתון "לה רפובליקה" דווח כי צוותי החילוץ הצליחו להציל רק 29 אנשים מהאסון וכי הם הועברו לטיפול בשטח יוון.  נשיא איטליה סרג'יו מטרלה, אמר במסיבת עיתונאים במדינה: "מאות בני אדם נהרגו בטרגדיה נוספת בים התיכון". מטרלה סירב להתייחס לשאול הכתבים או להוסיף מידע אודות האירוע. 



שרה טילור, ראש מערך הדוברות של ארגון "הצילו את הילדים" סיפרה לרויטרס על האסון: "בשנה שעברה היינו באותו מקום ממש כשספינה ובה 800 בני אדם טבעה ורק ארבעה ילדים ניצלו. היום אנו שומעים על עוד ספינה שטבעה. עלינו להמשיך את מאמצי החילוץ וההצלה ולאפשר מעבר בטוח לאלפי בני האדם שמתכוונים להגיע במהלך השנה הקרובה לאירופה. אף אחד לא צריך למות מוות מיותר בים משום שמנהיגי אירופה מעדיפים להגן על גבולותיהם במקום לשים את האינטרס ההומני קודם". 


תנועת המונים לעבר חופי אירופה

הפעם האחרונה שהתרחש אסון מהסוג הזה הייתה בחודש ינואר, בו טבעו למוות 41 מהגרים וביניהם 17 ילדים, בין חופי טורקיה ליוון, בשתי תקריות שונות שאירעו בים האגאי. באירוע הטביעה הראשון התהפכה סירת עץ שנשאה 49 בני אדם מהאי היווני פארמאקוניסי שבמזרח הים האגאי. 40 מהנוסעים שהיו על הסירה הצליחו להינצל ומשמר החופים חילץ ילדה אחת בחיים ושבע גופות של שישה ילדים ואישה שלא שרדו את הטביעה.
כמה שעות לאחר מכן אירעה הטביעה השנייה, בה סירת מפרש שעלייה מספר לא ידוע של נוסעים טבעה מול האי קלימנוס. הרשויות משו מהמים את גופותיהם של 34 בני אדם, ביניהם 16 נשים, שבעה גברים ו-11 ילדים. כמו כן הצליחו להציל 26 מהגרים שנמשו מהמים. 
כ-850,000 פליטים חצו את הגבול ליוון בשנה שעברה, לאחר ששילמו לכנופיות של מבריחים שמעלים אותם לסירות השטות לכיוון טורקיה. בסוף חודש נובמבר הבטיחה טורקיה כי תסייע לעצירת זרם הפליטים לאירופה, בתמורה למספר תנאים, ביניהם חידוש השיחות על הצטרפותה לאיחוד האירופי.