חשיפת מנהרת הטרור של חמאס, אשר הגיעה אל תוך ישראל, הביאה להתעניינות רבה ברצועה, בעיקר לאור החשש כי המצב יסלים בעקבות הסיטואציה החדשה. מי שמנסה למזער את הנזקים בעקבות החשיפה, הוא ארגון חמאס, שהתייחס לפני זמן קצר לחשיפת המנהרה בהודעה רשמית בה כתב: "המנהרה ההתקפית שפורסמה היום היא רק טיפה בים ממה שהכינה ההתנגדות כדי להגן על העם שלה ושחרור המקומות הקדושים, האדמה, והאסירים".



עוד הוסיף המקור, שדיבר בשם הגדודים כי "לאחר הביקורת הגדולה נגד מנהיגי האויב הצבאיים, הפוליטיים, ובצל מצב האימה בו חיים תושבי עוטף עזה, ולאחר חודשים רבים בהם שיגר האויב את הכלים ההנדסיים והטכנולוגיים, יחד עם אלפי חיילים ומומחים, הם מנסים לרשום הישג ממצב הפחד שבו נתונה היישות. הוא הודיע על חשיפת מנהרה ממזרח לרפיח, אך לא פרסם את הפרטים והמידע לכל בני עמו". 

הגדודים הודיעו כי הזרוע הצבאית של חמאס שומרת לעצמה את הזכות לפרסם את כל הפרטים שהסתיר הכיבוש הישראלי, בזמן המתאים", נאמר בהודעה, "הודעת האויב על חשיפת מנהרת ההתנגדות בצורה זאת, היא ניסיון לחקות את שיטות גדודי אל קסאם בתחום ההסברה".

על פי הארגון, מדובר במנהרה אשר מבחינתם נחשבת לישנה, וכי נעשה בה שימוש בעבר במסגרת מבצע "צוק איתן". גורמים בארגון הטרור אמרו: "השתמשנו בה גם במלחמה האחרונה, מדובר במנהרה שיצאה מכלל שימוש". בתוך כך, מנסים בחמאס גם להתכונן למקרה של מתקפה מצד ישראל, כשמשרד הפנים הפלסטיני הודיע היום כי מחר ייערך תרגיל למצבי חירום ומשברים. חמאס מתכנן לפנות מפקדות והודיע לתושבי הרצועה כי יישמעו קולות ירי. במערכת הביטחון מודעים לעניין, כמו גם לפיתוח כלי טיס וייצור אמצעי לחימה, שממומנים, על ידי איראן.
 
על רקע חשיפת מנהרת התקיפה של חמאס בעוטף עזה, חשפו מקורות ברצועה, כי אחד מאנשי הזרוע הצבאית של הארגון, עז א-דין אל-קסאם, מחמוד ג'אסר עוואד אל-עטאונה, המכונה סאמי עטאונה, נמלט לישראל לאחר שנחשף. על פי הדיווחים, עטאונה היה בין היתר אחראי על חפירת המנהרות במזרח ג'בלייה. בדיווחים נאמר, כי הוא נמלט לכיוון ישראל, מבלי לחשוף אם יש לו מעורבות בסוגיות ביטחוניות או בקשר עם השב"כ. בחלק מהדיווחים נטען כי הוא הסגיר את עצמו לצה"ל ואילו גורמי בחמאס אומרים שהוא נחטף על ידי יחידה מיוחדת של צה"ל.