הטרוריסטים של דאעש מתכננים לבצע פיגוע ביולוגי או מתקפה גרעינית באירופה, כך מזהירים היום (חמישי) מומחי אבטחה של נאט"ו. זאת לפי דיווחים ב"טלגרף" הבריטי.  ראש מערך האבטחה של נאט"ו אמר בכנס בנושא בטחון וטרור שנערך בלונדון, כי "ישנו חשש מוצדק לפיו מחבלי המדינה האסלאמית עובדים באופן פעיל להשיג נשק גרעיני, רדיולוגי וביולוגי". 

לדברי המומחים, דאעש אף מפתח דרכים חדשות כדי להתגבר על מערך האבטחה ולבצע פיגועים. בין היתר כוללים שיטות אלו שתילת פצצות על גוף אנושי, ושימוש במכוניות ללא נהג, כך דיווח הטלגרף. "אנו יודעים כי הטרוריסטים מנסים לרכוש את החומרים הללו", אמר סגן מזכ"ל נאט"ו. הוא הוסיף כי קיים חשש שדאעש השיג את מאגר הטילים העיראקיים לטווח קרוב. 

מוקדם יותר החודש, מזכ"ל האינטרפול יורגן סטוק הדגיש כי כמו צורות אחרות של טרור, גם טרור גרעיני נותר איום מתמיד, ומניעתו חייבת להיות בחוד החנית של מאמצי האבטחה המשותפים. 

"כל עיכוב בתגובה שלנו מהווה הזדמנות עבור עבריינים ומחבלים לרכוש ולהבריח חומרים הדרושים להכנת נשק להשמדה המונית", אמר סטוק. "לכן התגובה שלנו חייבת להיות גלובלית, שתמנף מאמצים בינלאומיים - גישה אזורית או מקומית רק תביא לפערים בבטחון שאנו לא יכולים להרשות את זה". 

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומנהיגי מדינות המפרץ התכנסו היום לשיחות בריאד, שמטרתן גיבוש פעולה משותפת אל מול איומים ביטחוניים שמקורם באיראן ובארגון "המדינה האסלאמית". הנשיא אובמה, שהגיע לריאד אתמול, מקווה להשקיט את חששותיהם של מנהיגי מדינות המפרץ בנוגע לכוחה של איראן, ולעודד אותם לשים בצד את המתחים ביניהם על מנת להתמודד יחד עם איומים כגון זה שמציב דאעש.