מאות מפגינים שיעים הסתערו היום (שבת) על "האזור הירוק" של בגדד בעיראק, וכמה מהם נכנסו אל בניין הפרלמנט, אחרי שהמחוקקים לא הצליחו לכנס הצבעה לפיזור הממשלה, כך מסרו שני עדי ראייה לרויטרס. המפגינים הם תומכיו של איש הדת השיעי מוקתדא א-סאדר, הקוראים להחלפת הממשלה בשל טענות לשחיתות. בעקבות האירועים הוכרז בעיר על מצב חירום. 



המפגינים, שהתאספו מחוץ לאזור המבוצר, חצו גשר מעל נהר החידקל ושרו: "הפחדנים ברחו!" בהתייחסות ברורה לעזיבת המחוקקים את הפרלמנט. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראים המונים מצטופפים במבנה וקוראים קריאות נגד הממשלה. 



שומר באזור הדגיש כי המוחים סירבו לעבור את הבידוק הביטחוני בכניסה לאזור המאובטח. מצלמות הטלוויזיה הראו אותם כשהם מניפים את דגלי עיראק וצועקים: "זו הפגנה בדרכי שלום".



מחאות התעוררו בחודש האחרון בעיראק כאשר פוליטיקאים לא הצליחו להגיע להסכמה על מבנה הקבינט. מוקדם יותר השבוע אישר הפרלמנט חילופים חלקיים, זאת בעקבות לחץ ציבורי.




בינתיים עלה ל-19 מספרם של ההרוגים במתקפה סמוך לקבוצת שיעים מוסלמים בפרברי בגדד ועוד 48 נפצע. דאעש, לקח אחריות על התקיפה וסוכנות הידיעות העיראקית אעמאק המזוהה עם ארגון דאעש מסרה כי מתאבד נכנס עם משאית ובה שלושה טונות של חומר נפץ ופוצץ אותה בלב מבקרים שיעים באזור נהרואן. מקורות במשטרת בגדד מסרו כי מלבד הפיגוע הראשון בו השתמש מחבל מתאבד במכונית תופת, אירע פיצוץ נוסף ליד נקודת בידוק שיעית בשכונת א-דורה בבירה בגדד. הפיצוץ הנוסף גרם לשני הרוגים ולשלושה פצועים. עד כה איש לא נטל אחריות על הפיגוע השני.