בעוד באזור דמשק ובאזור לטקיה שורר שקט מאז כניסת הרגיעה שהוכרזה לתוקף, המשבר בחלב נמשך. גם הלילה (ראשון) המשיך צבא סוריה בהפצצות נגד המורדים בעיר הגדולה במדינה. בתשעת הימים האחרונים נהרגו בעיר מעל 250 בני אדם, כש-140 מתוכם בהפצצות של המשטר ו-96 בהפגזות של המורדים. בין ההרוגים 40 ילדים.



במחלקת המדינה האמריקאית אמרו הלילה כי הם עובדים על יוזמה להפחתת האלימות בסוריה ורואה בהפסקת שפיכות הדמים בחלב עדיפות עליונה, כך אמר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי. קירבי תאר את השיחות שניהל מזכיר המדינה ג'ון קרי ביומיים האחרונים עם שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה ועם ריאד חיג'אב, ראש צוות המו"מ של האופוזיציה הסורית, בהן הוא הבהיר שארצות הברית דורשת שרוסיה תפעיל לחץ על משטרו של בשאר אסד כדי שיפסיק את "התקיפות האוויריות חסרות ההבחנה" בחלב.



קרי גם הבהיר בשיחות כי הרגיעה באזור דמשק ובלטקיה שהוכרזה על ידי צבא סוריה ומתקיימת בחסות ארצות הברית ורוסיה, לא מוגבלת לאזורים אלה וכי הפסקת הלחימה חייבת לכלול את חלב. קרי צפוי להגיע היום לז'נבה על מנת לדון במלחמה בסוריה עם עמיתיו הירדני והסעודי וכן עם דה מיסטורה. 



ביום שישי האשימה גרמניה את כוחות צבא סוריה ב"ההפרה בוטה של המשפט ההומניטרי", בהתייחסות להפצצת ביתהחולים עיר. לדברי דובר הממשלה, סטפן זייברט, מדובר במעשה של "חורבן ממוקד" שגרם ל"רצח של מספר עצום של אזרחים".



"המידע שבידינו מעלה את האפשרות כי התקפה זו יכולה, להיות קשורה לכוחות המשטר של הנשיא אסד," אמר זייברט. כמו כן הזהיר כי הסלמת הלחימה בחלב ובמקומות אחרים עלולה לערער את שיחות השלום בז'נבה. "פעולות כאלה חייבות להימנע," אמר זייברט, והוסיף כי הייתה זו חובתה של רוסיה למנוע את הפסקת האש ואת כישלון התהליך המדיני". עוד אמר על השיחות בז'נבה: "השאיפה היא לסיים מלחמה אשר יצרה את מצוקת הפליטים הגרועה בעולם".