בכיר בממשל הגרמני הכחיש היום (ראשון) דיווח לפיו ברלין תסיים את תמיכתה בישראל בגלל תסכולה הגובר של הקנצלרית אנגלה מרקל ממדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, למרות דיווחי דר שפיגל כי בכירים בממשל הגרמני חשים כי נתניהו מנצל את הידידות עם גרמניה עבור מטרותיו הפוליטיות,  "קווי המתאר למדיניות גרמניה למזרח התיכון לא השתנתה".



עוד עלה מדיווח של המגזין דר שפיגל כי הבכירים בממשל מאמינים שעל ברלין לאמץ עמדה ביקורתית יותר כלפי נתניהו. בדיווחם, דר שפיגל ציטטו דאגות כי הקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל הדמוקרטית נעשית יותר ויותר בלתי אפשרי. דוברת מרקל סירבה להגיב לנאמר. עם זאת, מרקל עצמה טענה מספר פעמים כי הבנייה בהתנחלויות על אדמת פלסטין הכבושה נוגדת את המטרה של יצירת פתרון שתי מדינות שיחזיק לטווח הארוך.



"המדיניות הנוכחית של ישראל לא עוזרת למדינה להישאר יהודית ודמוקרטית", אמר גם נורברט רוטגן, חבר במפלגת האיחוד הנוצרי דמוקרטי שמרקל עומדת בראשה, ויושב ראש ועדת משרד החוץ בבונדסטאג, בית הנבחרים הגרמני. עוד טען כי "אנחנו חייבים להביע את חששותינו בצורה ברורה יותר לישראל".



המגזין גם ציטט את רולף מוצניך סגן ראש המפלגה הסוציאל־דמוקרטית, החברה בקואליציה של מרקל, כמי שמבקר את נתניהו: "התחזקה התחושה של ממשלת גרמניה שנתניהו משתמש בידידות שלנו", אמר.



כזכור, לאחר הדיווח אתמול, גורמים מדיניים בירושלים אמרו כי היחסים בין ישראל לבין גרמניה הדוקים וטובים וימשיכו להיות כאלה. הם מעריכים כי האמירות המיוחסות למרקל הן ניסיון במערכת הפוליטית הגרמנית לנגח את הקנצלרית על יחסיה הקרובים עם ראש הממשלה נתניהו.