מתורגמן אפגני שהועסק על ידי הצבא הבריטי באפגניסטן, נטל אתמול (ראשון) את חייו לאחר שקיבל הודעה כי לא יוכל לקבל מעמד מבקש מקלט בבריטניה. עמיתיו למקצוע של האפגני, נאגיאלי דאודזאי, סיפרו לעיתון הבריטי "דיילי מייל" כי דאודזאי היה מדוכא וכי פיתח תסמינים של חרדה בעקבות האפשרות כי יגורש מהמדינה.

הלורד אשדוון, מפקד בצבא הבריטי שפתח בקמפיין מתוקשר למענו של דאודזאי הגיב בצער לידיעה על מותו ואמר: "זו דוגמה טרגית למדיניות המבישה של הממשלה שלנו". דואדזאי, בן 29, הצליח להגיע לבריטניה בסיוע מבריחים אפגניים ובמימון חבריו ליחידה איתה שירת במחוז הלמנד ידוע הקרבות באפגניסטן. דאודזאי נאלץ לעזוב את ארצו לאחר שארגון הטאליבן, בו סייע להילחם, הוציא צו המאיים לחסלו.
דאודזאי קיבל את ההודעה כי לא יוכל לקבל הכרה כמבקש מקלט בבריטניה, זאת משום שאת הכניסה המקורית שלו לאיחוד האירופי ביצע באיטליה. עיתון ה"דיילי מייל" ארגן עבור דאודזאי ועובדים נוספים שסייעו לצבא הבריטי באפגניסטאן ועיראק קמפיין שזכה לשם "הבגידה באמיצים". 

הקמפיין, שזכה ל-180 אלף חתימות על עצומה שהגיש לממשלה הבריטית, וזכה לתמיכה גורפת בקרב הקצונה הבכירה של הצבא הבריטי, סייע בחשיפת עשרות מקרים של מתורגמנים שנחשפו ונרצחו, לעיתים באופן אכזרי, ע"י אנשי הטאליבן. במקרים נוספים משפחותיהם של המתורגמנים, רעיותיהם וילדיהם נחטפו ונרצחו.  
מתורגמן נוסף שהתגורר עם דאודזאי בדירת מסתור בברמינגהם סיפר ל"דיילי מייל": "הוא נראה מדוכא מאוד. הוא אמר שחייו בסכנה ולאיש לא איכפת. הוא האמין שבריטניה תסייע לו כפי שהוא סייע לה".