סוכנים של הרשות האמריקאית הפדרלית לביון, ה-FBI, עצרה במדינת פלורידה גבר החשוד כי התכוון להפעיל מטען נפץ בבית כנסת בדרום המדינה במהלך חג הפסח. רשת הטלוויזיה 7 NEWS דיווחה היום (שני) כי הגבר נעצר במה שמקורות בסוכנות הגדירו כ"מקרה טרור". בית הכנסת אותו תכנן החשוד לתקוף, הוא המרכז היהודי אוואנטורה בעיר טורנברי. החשוד נעצר לאחר מבצע עוקץ של הסוכנות הפדרלית ביום שישי. המקורות בסוכנות דיווחו לתקשורת בארה"ב כי הסוכנים התחזו לטרוריסטים וכי החשוד הוא גבר שהמיר את דתו לאסלאם. 

על פי הדיווח, החשוד תכנן להשליך מתקן נפץ מאולתר מעבר לחומת בית הכנסת ביום שישי, במהלך החג השני של הפסח, כשהמרכז מלא מתפללים. תושבים מודאגים אמרו כי הם מודאגים מהמעצר. "אני רק חושבת על זה שלפני שנולד לנו תינוק היינו נוהגים לפקוד את בית הכנסת הזה. אלוהים ישמור, יכולנו להיפגע" אמר סטפני לווין, תושבת העיירה.
"תודה לאל שעצרו אותו. זה הדבר הכי נורא שיכול לקרות לשכונה שלנו" הוסיפה לוין. מקורות בסוכנות הביון מדגישים כי בית הכנסת לא היה בסכנה, זאת משום שאנשי הסוכנות עקבו אחר החשוד במשך זמן רב והיו מודעים לתכניותיו. 

תושב העיירה, ריצ'רד לוינסון אמר לערוץ חדשות אמריקאי: "ברור שזה מאוד הפתיע אותי. אנחנו חיים בעיירה קטנה ופה כולם בטוחים שזה לא יכול לקרות להם. אבל הקטע העצוב הוא שזה יכול לקרות היום בעל מקום. תושבת נוספת של העיירה, קים טפר, אמרה כי היא איננה מופתעת משום שלדעתה: "דברים כאלו יכולים לקרות בכל העולם היום". 


 

יעדים ישראלים על הכוונת



מתקפת טרור נוספת תוכננה באירופה כאשר בשבוע שעבר הוציאה משטרת איטליה צווי מעצר עבור שישה בני אדם החשודים כי תכננו להצטרף לדאעש ולבצע פיגוע בוותיקן ובשגרירות ישראל ברומא. מתוך ששת החשודים נעצרו ארבעה: בני זוג ועוד שני צעירים בני 23. שניים נוספים, גבר מרוקאי ואשתו האיטלקייה, שעזבו את המדינה בשנה שעברה ומאז שהו בעיראק ובסוריה, עדיין מסתובבים חופשי.

בתמלילי שיחות טלפון בין שלושה מהחשודים שכלולים בצו החיפוש, מוזכרות התקיפות שתכננו: "אני נשבע שאהיה הראשון שיתקוף אותם באיטליה של הצלבנים, אני נשבע שאתקוף אותם, באלוהי הוותיקן", אחד העצורים נשמע בעת ששוחח עם הגבר שטרם נתפס.

בשיחה שונה עם חשוד אחר, אותו אדם אמר כי הוא רוצה לפגוע בשגרירות ישראל ברומא, ואף ציין כי יצר קשר עם אזרח אלבני כדי להשיג אקדח. "ההיבט החדש פה הוא שאנחנו לא מדברים על אינדיקציה כללית (להתקפה) אלא על אדם ספציפי שהתמנה לפעול על אדמת איטליה", אמר מאוריציו רומנלי, התובע האיטלקי, במסיבת עיתונאים. "רומא מושכת תשומת לב כי היא קשורה לצלבנים הנוצרים", הוסיף.

פסל בעיריית רומא. צילום: רויטרס
פסל בעיריית רומא. צילום: רויטרס