משלחת קטנה של הכנסת תשתתף השנה במצעד החיים בפולין, שייערך בסימן 80 שנה לחוקי נירנברג. ויתקיים ביום חמישי הקרוב - יום הזיכרון לשואה ולגבורה. שרת המשפטים איילת שקד שנמנית על מובילי המצעד ובין חברי הכנסת הלוקחים חלק במשלחת יהיה גם חבר הכנסת אברהם נגוסה (ליכוד), יליד אתיופיה, שיבקר לראשונה בחייו במחנה השמדה. 



"אני מאוד נרגש לקראת השתתפותי במצעד החיים והביקור במחנה אושוויץ־בירקנאו. בתי ביקרה בו לפני כמה שנים במסגרת סיור של בית הספר התיכון שבו למדה וסיפרה לי על חוויותיה. גם בכנסת קיבלנו הדרכה לקראת הביקור ולכן אני יודע לקראת מה אנו באים ומצפה לחוויה קשה וכואבת", אמר ח"כ נגוסה. “ביקרתי כמה פעמים במוזיאון יד ושם וראיתי את התמונות הנוראיות, אבל אני מתאר לעצמי שלעמוד מול המשרפות ותאי הגזים ומול ערימות המזוודות, הנעליים והשיער במחנה ההשמדה בפולין יהיה קשה פי כמה", הוסיף חבר הכנסת.



"כשהייתי לראשונה ביד ושם וראיתי תמונות של רצח המוני, זה העלה אצלי משום מה זיכרונות כנער מגונדר, שם ראיתי גופות מוטלות ברחוב בימי משטר הדיקטטורה הקומוניסטי של הקולונל מנגיסטו. אנשיו ירו במתנגדי המשטר והשליכו את הגופות לרחוב", סיפר.



נגוסה יקרא בטקס הזיכרון שייערך במחנה ההשמדה בירקנאו, את שירה של זלדה "לכל איש יש שם". לביקור יצטרפו גם חברי הכנסת טלי פלוסקוב (כולנו), שולי מועלם רפאלי, ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) וח"כ יעל כהן־פארן (המחנה הציוני) שגם לה זו תהיה הפעם הראשונה על אדמת פולין.



במצעד החיים, המתקיים זו השנה ה־28, ישתתפו השנה יותר מעשרת אלפים משתתפים מ־40 מדינות, מרביתם צעירים יהודים ושאינם יהודים. את המצעד יובילו שרת המשפטים איילת שקד, הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של תל אביב ישראל מאיר לאו, חברי כנסת ומשפטנים בכירים מהעולם. בסיום המצעד יתקיים הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה.