שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה, ה-FSB, הודיע כי הוא עצר לחקירה קבוצת אנשים שמוצאם ממרכז אסיה שתכננו לבצע מתקפות טרור באזור מוסקבה במהלך החגיגות בחודש מאי.
"בעקבות עבודת חקירה בעיר מוסקבה, שירות הביטחון הפדרלי של הפדרציה הרוסית עיכבו לחקירה קבוצת אזרחים ממדינות מזרח אסיה שתכננו לבצע סדרת מתקפות טרור במחוז מוסקבה, במהלך חגי חודש מאי, בהוראת מנהיגי ארגוני הטרור העולמיים הפועלים בשטחי סוריה וטורקיה". רוסיה לא נוקבת באופן רשמי, אך בהחלט רומזת לארגון הטרור דאעש.
עוד נמסר כי העצורים הודו במעשיהם. הקצינים הרוסים בשירות הביטחון תפסו בנוסף כמויות גדולות של כלי נשק וחומרי נפץ.

לפני כחודש, טענה רוסיה כי טורקיה היא ספקית הנשק העיקרית של דאעש. כך אמר שגריר רוסיה לאו"ם, ויטלי צ'ורקין. מוסקבה הגישה למועצת הביטחון של האו"ם נתונים על אספקת הנשק מטורקיה לארגון המדינה האסלאמית, שנעשה דרך גופים לא ממשלתיים, אך בפיקוח המודיעין הטורקי.

המכתב של השגריר צ'ורקין למועצת הביטחון מפרט את הארגונים שבהם נעשה שימוש כדי להעביר את הנשק לדאעש ובעיקר את "קרן בסאר", שב-2015 שיגרה כ-50 שיירות לאזור בתוך סוריה, כ-260 ק"מ צפונית לדמשק. לטענת הרוסים, גם ארגון שנקרא "הקרן לזכויות אדם וחירויות" מעורבת בהעברת הנשק. השיירות עוברות דרך מספר נקודות בידוק על הגבול הטורקי-סורי, כמו גם דרך מעברי מים כמו נהר הפרת.