כפר ספרדי קטנטן, שנקרא בעבר בשם "מבצר הגבעה של רוצחי היהודים", נהפכך לאחרונה מקור לתקריות אנטישמיות חוזרות ונשנות הכוללות מעשי ונדליזם, כך דיווח היום (חמישי) הניו יורק טיימס.

לפני כשנתיים, הכפר הפסטורלי קסטריליו מטז'ודיוס ערך משאל על מנת לשנות את שמו הבעייתי, שנותר כמורשת אפלה מתקופת האינקוויזיציה הספרדית. מאז שונה שמו של הכפר ל"Castrillo Mota de Judíos", שבתרגום חופשי זה "מבצר הגבעה של היהודים". 
אבל לאחרונה סובלים תושבי הכפר מסדרת תקריות אלימות ואנטישמיות, שלדברי ראש הכפר בוצעו על ידי פעילי ימין קיצוני אלמונים, שאין להם קשר למקום. 

ראש הכפר, לורנצו רודריגז פרז, אמר כי הגיש תלונה במשטרה לאחר התקריות האחרונות, שכללו פרסום שלטים הכוללים ביטויים אנטישמיים בוטים וסלוגנים פשיסטיים, כך על פי הניו יורק טיימס. בין המבנים שהושחתו היו גם מבנים עירוניים וספסלים ציבוריים. 
"שינוי השם, לצערנו, לא מביא רק השלכות חיוביות ואת הכבוד שמגיע לו", אמר רודריגז פרז. "יש כמה אנשים שרוצים שנשכח את היהודים - ובוודאי שלא נתקרב לישראל - אך לא ניכנע לניסיונות ליצור כאן סביבה אלימה". 
במאי 2014, הכפר כינס את 60 המשפחות שלו וערך הצבעה על מנת לשנות את שמו. מאז, נקטו בכפר מספר צעדים על מנת להתחבר שוב לשורשיו  היהודיים. חפירה ארכיאולוגית מתוכננת על מנת למצוא את שרידיו של בית כנסת עתיק, כך מספר ראש הכפר. כמו כן, משלחת של תושבי הכפר תצא לישראל לביקור דיפלומטי.