סאדיק חאן, חבר מפלגת הלייבור הבריטית, הוא המועמד המוביל לזכות בבחירות שנפתחו הבוקר (חמישי) לראשות עיריית לונדון במירוץ שלווה במתח על רקע דתי וההאשמות בגזענות. 

הסקרים מראים כי חאן בן ה-45, בנו של נהג אוטובוס ובן למשפחה פקיסטנית ענייה, מוביל בפער של 20 אחוזים על יריבו בעל השורשים היהודיים זאק גולדסמית מהמפלגה השמרנית, במירוץ לנהל את אחת מבירות הכלכלה של העולם. אם ינצח, יחליף את ראש העיר המכהן מהמפלגה השמרנית בוריס ג'ונסון, ויהיה ראש העיר המוסלמי הראשון שיוביל בירה מערבית גדולה. 
אוכלוסיית לונדון, המונה כ-8.6 מיליון בני אדם, היא אחת המגוונות בעולם, וזה נדיר שסוגיות דתיות ואתניות נכנסות לקמפיין. במפלגת הלייבור חוששים ששערוריית האנטישמיות שהתפוצצה בשבועות האחרונים עלולה לפגוע בהישגי המפלגה. מקור בלייבור אמר ל"גרדיאן" שהתרחיש הגרוע ביותר של הלייבור הוא אובדן עשר מועצות מקומיות בעקבות המשבר. לדברי קזיה דגדייל, מנהיגת הלייבור בסקוטלנד, "אין ספק שלשערוריית האנטישמיות יש השפעה".

אבל גולדסמית, הנתמך בידי ראש הממשלה דיוויד קמרון, התמקד בשבועות האחרונים בדתו של קהן ובהופעתו לצד מוסלמים קיצונים, והאשים אותו במתן "במה וגיבוי" לקיצוניות. 
המועמד המוסלמי, שעבד בעבר כעורך דין המתמחה בזכויות אדם, טוען בתגובה להאשמות כי נלחם כל חייו בקיצוניות וכי הוא מתחרט שחלק במה עם דוברים "מתועבים". 
חאן האשים את גולדסמית, שנחשב שמייצגת אליטה מבוססת היטב ובנו של מיליארדר, בשימוש בטקטיקות מבית היוצר של דונלד טראמפ, המפלגות את תושבי לונדון על רקע דתי.