תאונה מזעזעת: אדל אולקר, בת 41, התמודדה עם הסיוט הגרוע ביותר של כל אם - זארה, בתה בת החמש, נפלה לאחור במהלך בילוי במגלשת מים בחופשה בטורקיה, הטיחה את ראשה ואיבדה את הכרתה. אם כל זה לא מספיק - אדל הייתה יחד איתה וראתה את כל ההתרחשות המזעזעת. אבל, באותן שניות גורליות, האינסטינקט האימהי של אדל יצא החוצה - היא תפסה את בתה והצליחה לנקות את דרכי הנשימה שלה על ידי שבירת השן שלה, לפני שזארה הקטנה הובהלה לבית החולים.



הרופאים אמרו שזארה ניצלה בנס מפגיעה חמורה יותר וכי היא היתתה יכולה להפוך למשותקת. זארה אושפזה במשך שלושה שבועות בבית חולים מקומי בטורקיה לפני שחזרה לאנגליה כדי לבצע התאוששות מלאה.



אדל, אם לשניים מרות'רהאם, דרום יורקשייר, אמרה לאחר מכן: "התגובה הראשונית שלי הייתה שהיא מתה - הפכתי אותה כשהגעתי אליה ועיניה היו פקוחות. חשבתי שזה נגמר", היא אמרה, "זארה לא נשמה והלסת שלה הייתה נעולה".



אדל ובתה זארה. צילום: מתוך המירור
אדל ובתה זארה. צילום: מתוך המירור



"ראיתי מה קרה וצרחתי, ניסיתי להגיע אליה אבל המים היו כל כך חזקים שלא יכולתי לעשות שום דבר. כשהגעתי אליה שמעתי שהיא נושמת", היא נזכרת. "עשיתי קורס עזרה ראשונה שבוע לפני שנסענו לחופשה מטעם העבודה וזה מה שאני חושבת גרם לי להישאר רגוע".



זארה שברה במהלך האירוע החמור עצמות בצווארה ובגולגולת וכן שברה את ידה בשני מקומות וסובלת עדיין מבעיית ראייה כפולה.



"זה היה מחריד, אני לא יכולה להתחיל לספר מה עבר לי בראש. נוסף על הכל, כשהיא הגיעה לבית החולים, הרופאים עשו מעט מאוד עד שיכולנו להוכיח שיש לנו ביטוח. אף פעם אתה לא שומר מסמכים כאלה עליך, אז זה לקח לנו בערך חצי שעה לעבור על המיילים כדי להוכיח שיש לנו ביטוח".



פארק המים בטורקיה בו אירעה התאונה. צילום: מתוך המירור
פארק המים בטורקיה בו אירעה התאונה. צילום: מתוך המירור



הרופאים שטיפלו בילדה, סיפרו למשפחה יותר מאוחר, כי הדברים היו יכולים להיות הרבה יותר גרועים אם השבר בגולגולת היה רבע סנטימטר קרוב יותר לעמוד השדרה שלה ואז היא הייתה יכולה להיות משותקת מהצוואר ומטה".



זארה אושפזה בבית החולים בטורקיה במשך שלושה שבועות ונאלצה ללבוש תומך לצוואר למשך ארבעה חודשים עד שחזרה לבית הספר. "אנחנו יודעים איזה מזל יש לנו, כל כך הרבה ילדים עוברים תאונות דומות ואין להם מזל כמו זארה". היא הוסיפה: "השנה קבענו חופשה, אבל אנחנו כבר מאוד נזהרים לא לבחור מקום ליד פארק מים או בריכה עם מגלשה".