איראן ממשיכה לאותת לעולם, ובעיקר לישראל, כי היא לא שוקטת על השמרים וממשיכה בנסיונות לייצר נשק הרתעתי, כשהפעם מדווח באחת מסוכנויות הידיעות האיראנית, על ניסוי בטיל בליסטי חדש. על פי סגן הרמטכ"ל במשמרות המהפכה, עלי עבדאללה עבדולאחי, מדובר בתהליך עקבי, שהביא להישג הזה עם טיל שתוצאותיו משביעות רצון.



"איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי, שיכול להגיע לטווח של 2000 ק"מ ובעל רמת דיוק של שמונה מטרים", מסר עבדולאחי. מדובר בטווח אשר מכסה את מדינת ישראל ורמת הדיוק שלו נחשבת לכזאת עם רמת דיוק מקסימלית. "הניסוי נערך לפני שבועיים, ואמור להיות נשק חדש ומאיים עבור איראן, אשר קיבלה לפני מספר שבועות את טילי ה-S300 מרוסיה, אשר אמורים גם כן לשפר את תהליך ההגנה.



הבכיר לא הוסיף מהו שמו של הטיל או פרטים נוספים, והדגיש כי 10 אחוזים מסך התקציב של הצבא האיראני הולך על פעולות הגנה ומיזמים שיחזקו את החלק האחורי: "ההגנה האיראנית לעולם לא תהיה משהו למשא ומתן. נמשיך להתכונן ולהגן על עצמנו מאויבנו", אמר. כזכור, בסוף חודש מרץ אמר מנהיג המהפכה האסלאמית, האייתולה עלי חמינאי, כי יש צורך הכרחי להגביר את יכולות ההגנה של איראן, והזהיר כי האויבים עושים שימוש בכל הכלים העומדים לרשותם לערער את הלגיטימיות של הרפובליקה האסלאמית, אך מדובר באיומי סרק.